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Expression of Aurora-B and FOXM1 predict poor survival in patients with nasopharyngeal carcinoma

Expression von Aurora-B und FOXM1 prognostizieren schlechtes Überleben bei Patienten mit nasopharyngealem Karzinom

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Abstract

Purpose

The purpose of this work was to investigate the relationship between Aurora-B, FOXM1, and clinical outcomes in patients with nasopharyngeal carcinoma (NPC) who were treated with a combination of induction chemotherapy and radiotherapy.

Patients and methods

The expression of Aurora-B and FOXM1 were investigated by immunohistochemistry using a tissue microarray (TMA) containing samples from 166 NPC patients who were treated with cisplatin (DDP) + fluorouracil (5-FU) induction chemotherapy and radiotherapy between 1999 and 2005. The relationship of Aurora-B, FOXM1, and survival of these NPC patients was analyzed.

Results

Informative TMA results were obtained in 91 tumor cases for Aurora-B and 93 tumor cases for FOXM1. The 8-year failure-free survival rate (FFS) for the Aurora-B-negative and Aurora-B-positive group was 65.6 and 37.3 %, respectively (p = 0.024), and the 8-year distant FFS (D-FFS) rate was 65.6 and 41.5 %, respectively (p = 0.047). The 8-year overall survival (OS) in the FOXM1-negative group was moderately higher than in the FOXM1-positive group (58.4 vs 39.1 %, p = 0.081). Cox regression analysis revealed that for FFS, Aurora-B expression was a significant prognostic factor (p = 0.025), while for D-FFS, Aurora-B expression was a marginally significant prognostic factor (p = 0.056). When FOXM1 expression was analyzed, the Cox regression analyses showed that FOXM1 expression was a marginally significant prognostic factor (p = 0.056) for OS. Correlation analysis showed that Aurora-B and FOXM1 expression had no significant correlation.

Conclusion

Aurora-B and FOXM1 were both adverse prognostic markers for NPC patients treated with chemoradiotherapy. However, the two markers had no significant correlation.

Zusammenfassung

Ziel

Ziel war die Untersuchung der Beziehung zwischen Aurora-B, FOXM1 und den klinischen Ergebnissen bei Patienten mit nasopharyngealem Karzinom (NPC), die mit einer Kombinationstherapie aus Induktionschemotherapie und Radiotherapie behandelt wurden.

Patienten und Methoden

Die Expression von Aurora-B und FOXM1 wurde durch Immunohistochemie mittels Gewebemikroarray (TMA) mit Proben von 166 Patienten mit NPC durchgeführt, die zwischen 1999 und 2005 mit Cisplatin (DDP) + Fluorouracil-(5-FU-)Induktionschemotherapie und Radiotherapie behandelt worden waren. Die Beziehung von Aurora-B, FOXM1 und dem Überleben dieser Patienten mit NPC wurde analysiert.

Ergebnisse

Informative TMA-Ergebnisse zu Aurora-B wurden bei 91 Tumorpatienten und zu FOXM1 bei 93 Tumorpatienten erzielt. Die 8-Jahres-Überlebensrate ohne Therapieversagen (FFS, “failure-free survival”,) betrug in der Aurora-B-negativen Gruppe 65,6% und in der Aurora-B-positiven Gruppe 37,3% (p = 0,024). Die fernmetastasenfreie 8-Jahres-FFS-(D-FFS-)Rate betrug jeweils 65,6 bzw. 41,5% (p = 0,047). Das 8-Jahres-Gesamtüberleben (OS, “overall survival”) in der FOXM1-negativen Gruppe war mittelgradig höher als in der FOXM1-positiven Gruppe (58,4 vs. 39,1%; p = 0,081). Die Cox-Regressionsanalyse zeigte, dass die Aurora-B-Expression für das FFS ein signifikanter prognostischer Faktor war (p = 0,025); für das D-FFS war die Aurora-B-Expression ein geringfügig signifikanter prognostischer Faktor (p = 0,056). Bei der Analyse der FOXM1-Expression zeigten die Cox-Regressionsanalysen, dass die FOXM1-Expression ein geringfügig signifikanter prognostischer Faktor für OS war (p = 0,056). Die Korrelationsanalyse zeigte, dass die Aurora-B- und FOXM1-Expression nicht signifikant korreliert waren.

Schlussfolgerung

Aurora-B und FOXM1 waren beide ungünstige prognostische Marker für Patienten mit NPC, die mit Chemoradiotherapie behandelt wurden. Dennoch zeigten die beiden Marker keine signifikante Korrelation.

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Acknowledgments

This work was supported by National High Technology Research and Development Program of China (863 Program No. 2012AA02A501 and 2012AA02A206); Clinical Research of Special Funds of Wu Jieping Medical Foundation (No. 320.6750.14270).

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Correspondence to Hai-Qiang Mai M.D., PH.D. or Li Zhang M.D., PH.D..

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P.-Y. Huang, Y. Li, D.-H. Luo, X. Hou, T.-T. Zeng, M.-Q. Li, H.-Q. Mai, and L. Zhang state that there are no conflicts of interest.

All studies on humans described in the present manuscript were carried out with the approval of the responsible ethics committee and in accordance with national law and the Helsinki Declaration of 1975 (in its current, revised form). Informed consent was obtained from all patients included in studies

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Pei-Yu Huang and Yan Li contributed equally to this article.

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Huang, PY., Li, Y., Luo, DH. et al. Expression of Aurora-B and FOXM1 predict poor survival in patients with nasopharyngeal carcinoma. Strahlenther Onkol 191, 649–655 (2015). https://doi.org/10.1007/s00066-015-0840-4

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00066-015-0840-4

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