Skip to main content

Advertisement

Log in

Management of primary idiopathic hyperphosphatasemia with calcitonin

A case report

  • Published:
International Orthopaedics Aims and scope Submit manuscript

Summary.

We describe a patient with primary idiopathic hyperphosphatasemia, a rare hereditary disease caused by a primary enzymatic disorder. The clinical, radiological, histological and biochemical features of the disease and their response to treatment with Calcitonin are described. We recommend Calcitonin for this rare disease in specialist units. It leads to improvement in many markers and better function.

Résumé.

Nous rapportons un cas supplémentaire d’hyperostose corticale déformante. La maladie fut découverte à l’âge de 2 ans chez une fillette qui a maintenant 18 ans. Le diagnostic fut poséà cause de fréquentes fractures des os longs qui ensuite, s’épaissirent et se déformèrent avec une augmentation de volume des épiphyses. Les radiographies montraient un épaississement des os longs avec raréfaction de la trame osseuse. Les éléments biologiques marquant étaient une élévation des phosphatases acides et alcalines et une augmentation de l’excrétion urinaire d’hydroxyproline. Depuis 1985, l’enfant fut traitée par Calcitonine. Le taux des phosphatases descendit et il n’y eut pas de nouvelle fracture. Trois ostéotomies au niveau des jambes furent nécessaires pour permettre une marche sur une trentaine de mètres. Les biopsies montrèrent une faible trabéculation osseuse avec peu de substance ostéoïde, des ostéoblastes et des ostéoclastes. Il n’a pas été détecté d’effet de la Calcitonine sur le remodelage osseux. Les modifications constatées semblent plus en rapport avec la mobilisation rendue possible de la jeune fille.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this article

Price excludes VAT (USA)
Tax calculation will be finalised during checkout.

Instant access to the full article PDF.

Similar content being viewed by others

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Additional information

Accepted: 6 April 1995

Rights and permissions

Reprints and permissions

About this article

Cite this article

Roth, A., Abendroth, K., Seidel, J. et al. Management of primary idiopathic hyperphosphatasemia with calcitonin . International Orthopaedics SICOT 20, 58–60 (1996). https://doi.org/10.1007/s002640050029

Download citation

  • Issue Date:

  • DOI: https://doi.org/10.1007/s002640050029

Keywords

Navigation