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Conservative treatment of breast cancer: Milan experience

Die konservative Therapie des Mammakarzinoms: Mailänder Erfahrungen

  • Main Topics: Breast Cancer: Breast Conserving Surgery-versus Mastectomy—New Trends
  • Published:
Acta Chirurgica Austriaca Aims and scope Submit manuscript

Summary

Background

The conservative treatment of operable breast cancer has gradually become well-established during the last 20 years as it offers adequate loco-regional control of the disease and saves the brest. Moreover, larger, demolishing operations have not shown to decrease the risk of distant metastases.

Methods

Four prospective, randomized trials (Milan Trials I to IV) have been conducted at the Department of Surgical Oncology of the Istituto Nazionale Tumori Milan since 1973 comparing the radical Halsted approach in operable breast cancer to conservative treatments combining extensive breast resection and various radiotherapies.

Results

Data analysis lends force to the conservative treatment concept, showing that an extensive breast resection, defined as quadrantectomy, together with radiotherapy are a safe procedure that results in a long term survival comparable to that after Halsted's mastectomy. Furthermore, the studies reveal that too limited a resection (lumpectomy) and withdrawal of radiotherapy increase the risk of local recurrence. In women older than 55 years, however, quadrantectomy without radiotherapy yields good results. Young age and the presence of an extensive intraductal component are further, signficant and important risk factors of local recurrence.

Conclusions

If attention is paid to the defined risk factors and adjuvant therapeutic regimes the conservative surgical treatment of breast cancer yields excellent long term results.

Zusammenfassung

Grundlagen

In den letzten 20 Jahren wurde die konservative Therapie des operablen Mammakarzinoms eingeführt. Sie ermöglicht eine adäquate lokoregionale Kontrolle der Erkrankung bei weitgehender Brusterhaltung, und ausgedehntere, verstümmelnde Eingriffe können letzlich das Risiko einer Fernmetastasierung auch nicht verhindern.

Methodik

Von 1973 bis heute sind vier prospektive, randomisierte Studien (Milan Trials I bis IV) an der Abteilung für Chirurgische Onkologie des Istituto Nazionale Tumori, Milan, durchgeführt worden, wobei die radikale Halsted Operation des operablen Mammakarzinoms mit der brusterhaltenden Quandrantenresektion und verschiedenen Radiotherapien verglichen wurde.

Ergebnisse

Die Ergebnisse aller Studien unterstreichen die Überlegungen zugunsten einer konservativen Therapie des operablen Mammakarzinoms. Es konnte gezeigt werden, daß nach ausgedehnter Brustresektion, definiert als Quadrantenresektion, mit nachfolgender Radiotherapie, Langzeitergebnisse erzielt werden, die denen nach einer radikalen Mastektomie nachHalsted vergleichbar sind. Die Untersuchungen erbrachten, daß sich bei zu sparsamer Resektion (lumpectomy) das Risiko eines Lokalrezidivs erhöht. Dies zeigte sich auch bei Weglassen der Radiotherapie. Bei Frauen über 55 Jahre hingegen brachte die alleinige Quadrantenresketion (ohne Radiotherapie) ähnlich gute Ergebnisse. Ferner sind ein jugendliches Alter sowie eine ausgedehnte intraduktale Tumorkomponente signifikante, wichtige Risikofaktoren für ein Lokalrezidiv.

Schlußfolgerungen

Unter Beachtung von definierten Risikofaktoren und aduvanten Therapieregimen erbringt ein konservatives chirurgisches Therapievorgehen beim Mammakarzinom sehr gute Langzeitergebnisse.

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Greco, M., Agresti, R. & Raselli, R. Conservative treatment of breast cancer: Milan experience. Acta Chir Austriaca 27, 238–242 (1995). https://doi.org/10.1007/BF02625969

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