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Concentrations of amphotericin B in faeces and blood of healthy volunteers after the oral administration of various doses

Amphotericin B Konzentrationen in Faeces und im Blut gesunder, freiwilliger Probanden nach oraler Verabreichung verschiedener Dosen

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Summary

We have investigated which dose of amphotericin B can be regarded as an optimal oral dose for the prophylaxis of colonization of the digestive tract byCandida species. Ten human volunteers were given different doses; each dose was administered for five days. The results of this study revealed that although oral doses of 0.5 g amphotericin B per day resulted in sufficient concentrations in 70% of the faecal samples obtained during application, higher doses (1.5 or 2 g per day) were required to obtain detectable amphotericin B activity in 95% and 100% of the samples, respectively. A daily dose of 1.0 g is recommended. We have taken into consideration the variation in amphotericin B concentrations among individuals following this recommended dose.

Zusammenfassung

In der vorliegenden Arbeit wurden Untersuchungen zur optimalen Dosierung von Amphotericin B bei oraler prophylaktischer Verabreichung zum Schutz vor Besiedelung des Verdauungstraktes mitCandida Spezies vorgenommen. Zehn freiwillige Probanden erhielten verschiedene Dosen, von denen jede fünf Tage lang verabreicht wurde. Die Ergebnisse der Studie zeigten, daß zwar mit einer täglichen oralen Dosis von 0,5 g Amphotericin B in 70% der während der Applikation gewonnenen Stuhlproben ausreichend hohe Konzentrationen der Substanz vorlagen, doch wurden erst mit Dosen von 1,5 g oder 2 g Amphotericin B pro Tag in 95% bzw. 100% der Proben meßbare Konzentrationen erzielt. Unter Berücksichtigung der interindividuellen Schwankungen der Amphotericin-B-Konzentrationen wird eine Dosis von 1,0 g pro die empfohlen.

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Hofstra, W., de Vries-Hospers, H.G. & van der Waaij, D. Concentrations of amphotericin B in faeces and blood of healthy volunteers after the oral administration of various doses. Infection 10, 223–227 (1982). https://doi.org/10.1007/BF01666915

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF01666915

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