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Some approaches to deciding HB Ag (Australia antigen) positivity by counterimmunoelectrophoresis

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Summary

The importance of reading the results of counterimmunoelectrophoresis after 18 hrs' incubation and the importance of evaluating slight or even probable precipitations thus obtained are stressed. The uncertainty of these possible HB Ag+ sera is displayed by a negative reaction when titered and by a lack of reproducibility with the same diagnostic antiserum. Several procedures of verifying these problem HB Ag+ sera are compared: the increased volume of test serum, the concentrating of HB Ag by means of concentrating the fraction of proteins, and the retesting by means of another diagnostic antiserum. The latter procedure was the most successful, having confirmed 86.6% of the problem HB Ag+ sera. The problem HB Ag+, determined to be specific by means of the described procedures or on the basis of retesting most of the samples by means of Ausria 125 radioimmunoassay, when added to the easily detectable HB Ag frequency brought the total HB Ag frequency to 0.921%; this is more than twofold increase of the frequency of the easily detectable HB Ag+ found in 20,317 blood donors in 1972.

Zusammenfassung

Die Bedeutung des Ablesens der Ergebnisse der Umkehr-Elektrophorese nach 18-stündiger Inkubation und die Bedeutung der Auswertung so erhaltener leichter oder sogar vermutlicher Präzipitate wird betont. Die Unsicherheit dieser möglichen HB Ag+-Seren zeigt sich durch eine negative Reaktion bei der Titrierung und durch die nicht mögliche Reproduzierbarkeit mit dem gleichen diagnostischen Antiserum. Mchrere Verfahren zum Nachweis dieser problematischen HB Ag+-Seren werden verglichen: das erhöhte Volumen der Testperson, das Konzentrieren des HB Ag mittels der Konzentration der Proteinfraktion und das erneute Testen mit einem anderen diagnostischen Antiserum. Das letztere Verfahren war am erfolgreichsten.

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Pintera, J., Vacl, J., Holland, P.V. et al. Some approaches to deciding HB Ag (Australia antigen) positivity by counterimmunoelectrophoresis. Blut 29, 165–171 (1974). https://doi.org/10.1007/BF01634119

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