Summary
Tibia osteotomies in sheep were stabilized in nail-fixed and wire-fixed external devices with static longitudinal compression. During the 8-week study programme the mechanical situation of the osteotomies was checked via continuous measurements of interfragmentary tension, used as a functional indicator of stabilization. Simultaneously the test animals were marked by polychromatic fluorescent pigments.
The histological findings made at the site of osteotomies showed that the temporal and local progress of ossification was influenced by the degree of stability of osteosynthesis. Under stable osteosynthesis conditions primary bone healing occurred analogous to findings in flattened experimental shaft fractures. On grounds of varying stability performance of external pressure osteosynthesis differences in secondary healing of osteotomies were observed due to interfragmentary instability.
Zusammenfassung
Tibiaosteotomien am Schaf wurden in nagel- und drahtfixierten Fixateur externe Modellen unter statischer Lāngskompression stabilisiert. Während des 8wöchigen Versuchsprogrammes wurde die mechanische Situation der Osteotomien durch kontinuierliche Messung der als funktioneller Stabilitätsindikator dienenden interfragmentären Druckkraft verfolgt. Gleichzeitig erhielten die Versuchstiere eine mehrfarbige Markierung mit Fluoreszenzfarbstoffen.
Die an den Osteotomieabschnitten erhobenen histologischen Befunde ergaben, daß der zeitliche und lokale Ablauf der Ossifikationsvorgānge vom Stabilitātsgrad der Osteosynthesen beeinfluβt wurde.
Analog der an verplatteten experimentellen Schaftfrakturen gewonnenen Ergebnisse trat unter stabilen Osteosynthesebedingungen eine primäre Knochenheilung ein. Auf Grund der speziellen Festigkeitseigenschaften externer Druckosteosynthesen waren bei eingetretener interfragmentärer Instabilität differenzierte sekundäre Osteotomieheilungsformen zu beobachten.
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Mayer, G., Wolfs, E. Animal experiments to examine the histology of fracture healing in osteosynthesis with external fixation and compression. Arch. Orth. Traum. Surg. 101, 111–120 (1983). https://doi.org/10.1007/BF00433271
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF00433271