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Immunofluorescence in psoriasis: Studies of immunoglobulins, complement deposits, and thre membrane markers

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Summary

Sixteen psoriatic patients and 11 control subjects were investigated by immunofluorescence for skin immunoglobulins (IG) and complement (c) deposits and for keratinocyte membrane markers with anti β2 microglobulin (β 2m) antibodies (Ab), ConA, and pemphigus Ab. IG and/or c deposits were almost constant in involved epidermis. Three patterns were associated: (1) parakeratotic nuclear (dots-dashes), (2) stratum corneum (SC) intercellular (lamellar pattern), (3) vascular (granular or linear deposits in papillary dermal vessels). In uninvolved epidermis nuclear or vascular deposits could occasionnally be present but intercellular pattern was never found in SC. Control specimens were always negative.

The three surface markers investigated (β2 m, ConA receptor, Pemphigus antigen) could be demonstrated on psoriatic keratinocytes with only slight differences in distribution when compared with controls. Thus, by this methodology no important abnormality could be found in psoriatic keratinocyte membrane antigens.

Zusammenfassung

Sechzehn Psoriasispatienten und 11 Kontrollpersonen wurden mittels Immunofluorescenz untersucht auf Immunoglobulin- (IG) und Komplementdepots (c) und auf Keratinocytenmembran-marker mit Anti-β 2 Mikroglobulin (2 m) Antikörpern (Ab), Con A, und Pemphigus-Antikörpern.

Immunoglobuline und/oder Komplementdepots waren in erkrankter Epidermis konstant.

Es lagen folgende Befunde vor: (1) parakeratotische Kern-(punktförming, Strich), (2) stratum corneum-(-lamelläres Muster), (3) vasculäre Depots (körnige oder lineare Ablagerungen in den Gefäßen des papillären Coriums).

In nicht erkrankter Epidermis konnten Kern- oder vasculäre Depots gelegentlich vorhanden sein, ein intercellulärer Verteilungstyp wurde aber nie im Stratum corneum gefunden. Die Kontrollproben brachten immer negative Ergebnisse.

Die 3 untersuchten Oberflächenmarker (β2 m, ConA-Receptor, Pemphigusantigen) konnten auf Psoriasiskeratinocyten mit einigen Unterschieden in der Verteilung beim Vergleich mit den Kontrollen nachgewiesen werden. Anomalie der Keratinocytenmembranenantigen konnte somit nicht sicher nachgewiesen werden.

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Guilhou, J.J., Malbos, S., Delalleau, D. et al. Immunofluorescence in psoriasis: Studies of immunoglobulins, complement deposits, and thre membrane markers. Arch Dermatol Res 271, 295–303 (1981). https://doi.org/10.1007/BF00409458

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