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Hiatusbruch, Sphincterinsuffizienz, Refluxoesophagitis: Endoskopie, Manometrie, konservative Therapie

Applications of Endoscopy, Manometry, and Conservative Therapy

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Verhandlungen der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie

Part of the book series: Langenbecks Archiv für Chirurgie ((LAC))

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Summary

A detailed history, radiology, endoscopy and histology are indispensable in the diagnosis of reflux disease of the esophagus. Measurement of esophageal pH and manometry are useful, whereas gastric secretory analysis, measurement of PD and the acid perfusion test can be omitted. Severe esophagitis with ulcers and stenosis requires surgery, while in the case of other reflux problems conservative treatment can first be applied for 3 to 6 months: Antacids, high-protein and low-fat diet, no nicotine, no alcohol, elevation of the bed head, normalization of body weight.

Zusammenfassung

Diagnostisch notwendig bei der Refluxkrankheit des Oesophagus sind eingehende Anamneseerhebung, röntgenologische und endoskopisch-histologische Untersuchungen. Wünschenswert sind intraoesophageale pH-Messung und Manometrie. Entbehrlich sind Magensekretionsanalyse, PD-Messung und Säureperfusionstest. Bei der ulcerierend-stenosierenden Entzündung sollte operiert, bei den anderen Formen zunächst 3–6 Monate intensiv konservativ behandelt werden: Antacida, proteinreiche, fettarme Kost, Nicotin- und Alkoholabstinenz, Bettkopfende anheben, Körpergewicht normalisieren.

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Wienbeck, M. (1974). Hiatusbruch, Sphincterinsuffizienz, Refluxoesophagitis: Endoskopie, Manometrie, konservative Therapie. In: Junghanns, H. (eds) Verhandlungen der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie. Langenbecks Archiv für Chirurgie. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-38063-5_13

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-38063-5_13

  • Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg

  • Print ISBN: 978-3-662-37326-2

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