Summary.
Different bone substitutes exist for reconstruction of segmental tibial bone defects. The choice of bone substitute is limited by the quality of the surrounding tissue and the size of the bone defect. Especially in large bone defects, the freely or microvascularly transferred autogenic graft should be preferred. Allogenic transplants or artificial bone substitutes, such as spongy calcium phosphate materials, are suitable only for implantation in smaller, well-vascularized bone defects or as an additional procedure in large bone defects. In infected cases, allogenic and artificial, especially slowly resorbable implants, have to be avoided. The prerequisite for defect reconstruction is stable internal fixation.
Zusammenfassung.
Verschiedene Knochenersatzmaterialien stehen zur Verfügung zur Defektdeckung am Unterschenkel. Die Beschaffenheit des Gewebelagers und die Defektgröße limitieren die Auswahl der Implantate. Insbesondere bei größeren Defekten ist der frei bzw. mikrovasculär transplantierte autogene Knochen vorzuziehen. Als Implantat bei kleineren, gut vascularisierten Defekten oder als zusätzliche Maßnahme bei größeren Defekten bieten sich artifizielle Knochenersatzmaterialien wie spongiöse Calciumphosphate oder auch allogene Transplantate an. Beim infizierten Lager sind artifizielle, insbesondere langsam resorbierbare Materialien und allogene Transplantate nicht indiziert. Voraussetzung für die Defektrekonstruktion ist eine stabile Osteosynthese.
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Mittelmeier, W., Braun, C. & Gradinger, R. Defektfrakturen am Unterschenkel – Verschiedene Knochenersatzformen. Chirurg 67, 1087–1092 (1996). https://doi.org/10.1007/s001040050108
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DOI: https://doi.org/10.1007/s001040050108