Summary
In a study at the Serafimerlasarettet, Stockholm, it was found that low intravenous glucose tolerance (IVGT) in survivors from a first myocardial infarction without manifest diabetes reflected a chronic state and implied a poor long term prognosis. In a controlled study of secondary preventive treatment with tolbutamide in 178 such patients the survival rate improved significantly over 1 1/2–2 years. This applied particularly to those with abnormal IVGT, who during the hospitalization had revealed signs suggestive of heart failure. — Also, the results of a controlled trial of primary preventive antidiabetic treatment performed in Bedford, England, showed that in 248 borderline hyperglycaemic individuals the incidence of new arterial events over 5–7 years was significantly lower in those treated with tolbutamide. —These findings indicate that progress of arterial disease assumed to be enhanced by impaired carbohydrate metabolism may be retarded by early tolbutamide treatment.
Résumé
Chez des patients hyperglycémiques, l'effet bénéfique d'une thérapeutique à long terme par le tolbutamide, constaté dans le présent travail ainsi que dans celui de Keen et collaborateurs, montre que la progression de la maladie artérielle, qui serait due à un métabolisme perturbé des hydrates de carbone, peut être retardée par un traitement au tolbutamide. — Il est possible cependant, en accord avec l'étude américaine de l'UGDP, qu'après une décompensation plus importante du métabolisme des hydrates de carbone avec développement d'un diabète manifeste, le traitement par le tolbutamide ou l'insuline n'ait plus d'action bénéfique sur le système cardiovasculaire, en comparaison avec le régime seul.
Zusammenfassung
In einer Untersuchung am Serafimerlasarettet, Stockholm, wurde festgestellt, daß eine niedrige intravenöse Glucosetoleranz bei Überlebenden eines ersten Myokardinfarktes ohne manifesten Diabetes einen chronischen Zustand widerspiegelt und eine schlechte Langzeit-Prognose bedeutet. In einer kontrollierten Studie der Sekundärprävention mit Tolbutamidbehandlung bei 178 solcher Patienten besserte sich die Überlebensrate signifikant über 1 1/2 bis 2 Jahre. Dies traf besonders für Patienten mit abnormer intravenöser Glucosetoleranz zu, die während der Hospitalisierung Zeichen einer Herzinsuffizienz geboten hatten. — Die Ergebnisse eines kontrollierten Versuchs zur primärpräventiven, antidiabetischen Behandlung, der in Bedford, England durchgeführt worden war, zeigten ebenfalls, daß das Vorkommen neuer arterieller Komplikationen bei 248 Personen mit Grenzfall-Hyperglykämien über 5 bis 7 Jahre bei denen signifikant niedriger war, die mit Tolbutamid behandelt worden waren. — Diese Befunde zeigen, daß die Progression der arteriellen Erkrankung, von der anzunehmen ist, daß sie durch den gestörten Kohlenhydrat-Stoffwechsel beschleunigt wird, durch frühzeitige Tolbutamidbehandlung verzögert werden kann.
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This study was supported by grants from the Swedish National Acsociation against Heart and Chest Diseases.
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Paasikivi, J., Wahlberg, F. Preventive tolbutamide treatment and arterial disease in mild hyperglycaemia. Diabetologia 7, 323–327 (1971). https://doi.org/10.1007/BF01219465
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF01219465