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Total decompression of the spinal cord for combined ossification of posterior longitudinal ligament and yellow ligament in the thoracic spine

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Summary

One of the causes of hyperostosis in the spinal canal, ossification of the posterior longitudinal ligament (OPLL) combined with ossification of the yellow ligament (OYL) in the thoracic spine, can result in serious myelopathy, leading to sandwich-type compression of the spinal cord from anterior and posterior. For such cases we devised a treatment of total decompression of the spinal cord and intervertebral body fusion. This operation consists of two steps. The first step is designed for posterior and lateral decompression of the spinal cord by removal of the OYL following wide laminectomy. The second step is removal of the OPLL anteriorly for anterior decompression, followed by interbody fusion. As the final procedure of the first step, two deep parallel gutters, covering the extent of the OPLL to be removed anteriorly, are drilled down from the rear into the vertebral body along both sides of the dura. This pretreatment makes removal of the OPLL anteriorly during the second stage much easier, faster, and safer. This operation is lengthy and demanding. However, based on our experience so far, it appears to be a promising surgical procedure.

Zusammenfassung

Die Verknöcherung des Ligamentum longitudinale posterius (OPLL) in Kombination mit der Verknöcherung des Ligamentum flavum (OYL) am Brustwirbel, die als eine Erkrankung der Wirbelkanal-hyperostose genannt wird, kann schwere Myelopathie verursachen, die zur Sandwich-Abdrückung des Rückenmarks von der Vorder- und Rückseite aus kommt. Für diesen Fall haben wir uns eine totale Druckentlastungstechnik des Rückenmarks und eine Spondylosynthese (spinal fusion) des Wirbelkörpers ausgedacht. Diese Operationstechnik besteht aus zwei Stufen. Die erste Stufe zielt auf die vordere und laterale Druckentlastung des Rückenmarks, die mit Entfernung des OYL nach der umfangreichen Laminektomie erreicht werden kann. Die zweite Stufe ist die vordere Entfernung des OPLL für vordere Druckentlastung, die durch die Spondylosynthese des Wirbelkörpers erreicht werden kann. Als letztes Verfahren der ersten Stufe werden zwei parallele tiefe Furchen, die bis an den Bereich des OPLL reichen, mit dem Drillbohrer von der Rückseite in den Wirbelkörper entlang den beiden Seiten des dura mater spinalis gebohrt. Diese Vorbehandlung macht die Entfernung des OPLL von stirnseitiger Richtung aus bei der zweiten Stufe noch leichter, schneller und sicherer. Diese Operation nimmt viel Zeit in Anspruch. Jedoch scheint es uns nach unseren vorliegenden Erfahrungen, daß these Operation ein vielversprechendes Verfahren sei.

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Tomita, K. Total decompression of the spinal cord for combined ossification of posterior longitudinal ligament and yellow ligament in the thoracic spine. Arch Orthop Trauma Surg 109, 57–62 (1990). https://doi.org/10.1007/BF00439379

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