Summary
The authors discuss the frequency, etiology, clinical symptomatology, classification, and treatment of congenital dislocations of the knee joint. They present 8 cases of their own material. The congenital knee joint dislocation can be treated conservatively with good results. Treatment with plaster casts does not interfere with treatment of simultaneous hip dysplasias in Pavlik bandages. Even foot deformities can be treated at the same time. They emphasise the need for earliest treatment which seems equally important for all three deformities: knee joint dislocations, hip dysplasias, and club feet.
Zusammenfassung
Autoren erörtern die Häufigkeit, Ätiologie, klinische Symptome, Klassifikation und Behandlung der angeborenen Knieverrenkung, dann beschreiben sie ihre 8 Fälle. Sie stellen fest, daß die kongenitale Knieverrrenkung durch konservative Frühbehandlung gut zu beeinflussen ist. Die mit Gipsverband durchgeführte Etappe-Redression hindert die funktionelle Behandlung der Hüftverrenkung durch Riemenbügel nach Pavlik nicht, sogar die angeschlossenen Fußdeformitäten sind parallel zu korrigieren. Sie betonen die Notwendigkeit der sog. „Frühestbehandlung“, die bei allen drei Veränderungen (Knieverrenkung, Hüftverrenkung, Klumpfuß) eine äußerst große Bedeutung hat.
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Bellyei, A., Kránicz, J. Die kongenitale Knieverrenkung. Arch orthop Unfall-Chir 87, 51–63 (1977). https://doi.org/10.1007/BF00416139
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF00416139