Summary
Pheochromocytomas are uncommon tumors of childhood, accounting for 1% of hypertension cases in this age-group. Children have a high incidence of bilateral, multiple, or extra-adrenal tumors and a low incidence of malignancy. Alpha- and beta-blocking agents administered preoperatively have reduced complications markedly. Transabdominal resection is recommended because of the frequent extra-adrenal sites and multicentricity of the tumor in children. The mortality for removal of pheochromocytomas in childhood is currently less than 3%.
Zusammenfassung
Phäochromozytome sind bei Kindern seltene Tumoren und sind für nur 1% der Hypertoniefälle in dieser Altersgruppe verantwortlich. Bei Kindern liegen häufig bilaterale, multiple oder extra-adrenale Tumoren vor, die zudem selten maligne sind. Präoperativ verabreichte a- und ß-Blocker haben die Komplikationsrate beträchtlich gesenkt. Die transabdominelle Resektion wird empfohlen wegen der häufigen extraadrenalen Lokalisation und Multizentrizität bei Kindern. Die Operationsletalität des Phäochromozytoms im Kinderalter liegt derzeit unter 3%.
Résumé
Le phéochromocytome est une tumeur rare chez les enfants, responsable de 1% des cas d’hypertension à cet âge. Les enfants présentent un certain nombre de tumeurs bilatérales, multiples ou situées hors de la glande surrénale et peu de tumerus malignes. L’administration d’alpha- et de bétabloquants avant l’opération réduit considérablement les complications. Il est recommandé de pratiquer une résection transabdominale car le siège est souvent hors de la glande surrénale et la tumeur, multifocale chez les enfants. La mortalité due à la résection des phéochromocytomes chez les enfants à l’heure actuelle de moins de 3%.
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© 1991 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
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Fonkalsrud, E.W. (1991). Pheochromocytoma in Childhood. In: Gauderer, M.W.L., Angerpointner, T.A. (eds) Surgery for Endocrinological Diseases and Malformations in Childhood. Progress in Pediatric Surgery, vol 26. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-88324-8_13
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-88324-8_13
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