Skip to main content

Gitter, Grafik und Spiele

  • Chapter
  • First Online:
Computational Thinking
  • 2859 Accesses

Zusammenfassung

Die Bedeutung von Gittern und auf diesen basierenden Spielen ist heute kaum mehr zu unterschätzen. Gitter bilden nicht nur die Basis vieler Brettspiele, sondern sind auch für Computeranwendungen wichtig, etwa um Bilder darzustellen. Und ein auf einem Gitter basierendes Spiel über das Leben führte sogar zu einer ganz neuen Methode, wie man mit Computern arbeitet.

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this chapter

eBook
USD 24.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as EPUB and PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever

Tax calculation will be finalised at checkout

Purchases are for personal use only

Institutional subscriptions

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Rights and permissions

Reprints and permissions

Copyright information

© 2018 Springer-Verlag GmbH Deutschland, ein Teil von Springer Nature

About this chapter

Check for updates. Verify currency and authenticity via CrossMark

Cite this chapter

Curzon, P., McOwan, P.W. (2018). Gitter, Grafik und Spiele. In: Computational Thinking. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56774-6_9

Download citation

Publish with us

Policies and ethics