Abstract
The use of the Cimino—Brescia fistula is preferred to obtain vascular access for haemodialysis because of a low rate of occlusion, a lower incidence of complications, and it imposes fewer restrictions on the patient.
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References
Kemkes, B. M. (1980). Shuntfibel, Melsungen, Bibliomed.
Kemkes, B. M., Reichard, B., Loose, D. A., Borchard, F. and Lenz, W. (1979). Klinische Erfahrungen mit modifizierten homologen Nabelschnurvenen als Gefässprothese zur A-V Fistel. In Ehringer, E., Betz, E., Bollinger, A. and Deutsch, E. (eds.). Gefässwand, Rezidivprophylaxe, Raynaund-Syndrom, p. 585. (Baden-Baden, Köln, New York: Witzstrock)
Borchard, F., Kemkes, B. M., and Loose, D. A. (1980). Arterienersatz durch biologische Gefässprothesen. Morphologie und klinische Erfahrungen. In Loose, K. E. and Loose, D. A. (eds.). Gefäss-Patient-Therapie, p. 191. (Baden-Baden, Köln, New York: Witzstrock)
Borchard, F., Loose, D. A. and Kemkes B. M. (1981). Morphologische Befunde an durchströmten arterio-venösen Fisteln zur Hämodialyse. Angio, 3, 135
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© 1983 MTP Press Limited
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Kemkes, B.M., Borchard, F. (1983). Complications and surgical treatment after angioaccess. In: Kootstra, G., Jörning, P.J.G. (eds) Access Surgery. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-009-6592-8_35
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-009-6592-8_35
Publisher Name: Springer, Dordrecht
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