Summary
In a retrospective study, fixation and healing time, number of consecutive procedures, rate of complications, and the overall results of 31 open tibial shaft fractures (OTS#) in 28 patients that were stabilized and definitely treated using an external fixator (Ex. Fix.) and interfragmentary lag screw fixation (ILS) were compared with identically rated 54 OTS# in 51 patients that were stabilized by an Ex. Fix. only. Patients that treated with the combination osteosynthesis showed a prolonged fixation/ healing time, an increase in the rate of secondary procedures and complications, and an inferior overall results. Except for a temporary application, there seem to be no advantages in additionally using ILS to treat OTS# stabilized by an Ex. Fix.
Zusammenfassung
Die Fixations- und Heilungsdauer, Zahl der weiteren Eingriffe, Komplikationsrate und die Behandlungsergebnisse von 31 offenen Unterschenkelschaftfrakturen (USS#) (bei 28 Patienten), die mit einem Fixateur Externe (Fix. Ex.) und interfragmentären Zugschrauben (IFZ) stabilisiert und ausbehandelt worden waren, wurden mit als identisch klassifizierten 54 offenen USS# (bei 51 Patienten), die nur mit einem Fix. Ex. stabilisiert und ausbehandelt worden waren, verglichen. Die Kombinationsosteosynthese zeigte eine verlängerte Fixations- und Heilungsdauer, erhöhte Zahl an notwendigen weiteren Eingriffen, vergrößerte Komplikationsrate und ein insgesamt schlechteres Ergebnis. Die zusätzliche Osteosynthese mit IFZ ist bei offenen USS# nicht mehr zu empfehlen.
This is a preview of subscription content, log in via an institution.
Buying options
Tax calculation will be finalised at checkout
Purchases are for personal use only
Learn about institutional subscriptionsPreview
Unable to display preview. Download preview PDF.
Literatur
Brooker AF, Cooney WP, Chao EY (1983) Principles of External Fixation. Cullians and Wilkins, Baltimore, S 63–64
Burri C, Claes L (1981) Indikation und Formen der Anwendung des Fixateur externe am Unterschenkel. Unfallheilkunde 84:177–185
Degreif J, Ahlers J, Ritter G (1987) Behandlungsergebnisse nach Versorgung von Unterschenkeletagenbrüchen. Unfallheilkunde 13:110–117
Gustilo RB, Mendoza RM, Williams DN (1984) Problems in the management of type III (severe) open fractures. A new classification of type III open fractures. J Trauma 24:742–746
Müller ME, Nazarian S, Koch P, Schatzker J (1990) The comprehensive classification of fractures of long bones. Springer International
Author information
Authors and Affiliations
Editor information
Editors and Affiliations
Rights and permissions
Copyright information
© 1994 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
About this paper
Cite this paper
Rueger, J.M., Richter, M., Kleinert, J., Pannike, A. (1994). Offene Unterschenkelfrakturen: Bringt die interfragmentäre Zugschraube bei der Versorgung einen Behandlungsvorteil?. In: Hartel, W. (eds) Die Ambivalenz des Fortschritts — ist weniger mehr?. Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, vol 1994. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-79242-7_251
Download citation
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-79242-7_251
Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg
Print ISBN: 978-3-540-58399-8
Online ISBN: 978-3-642-79242-7
eBook Packages: Springer Book Archive