Stability in the Absence of Contact in the Lower Limbs

  • K. H. Müller
Conference paper

Abstract

The external fixator is indicated for two biomechanically antithetic types of osteosynthesis — on the one hand; compression osteosynthesis, and on the other, gap osteosynthesis (Fig. 1) (Boltze et al, 1978; Hierholzer et al, 1978; Labitzke and Henze, 1978; Müller, 1981; Müller et al, 1979). In the first case, interfragmental compression can be applied because the area of bone contact permits axial loading. The compression stress, which is effective for longer periods according to the principle of a soft spring, guarantees increased interfragmental friction; it therefore also assures the stability of the external system (Fig. 1b) (Müller et al, 1979). In the second case, absence of contact between the bone fragments precludes compression (Fig. 1c, 2, 4, 5, 6). The stability achieved using an external fixator (ie, the state of relative nonmovement of the individual fragments with respect to each other) is therefore based solely on the outer stabilizing construction (Labitzke and Henze, 1978; Müller, 1981). In other words, external gap osteosynthesis is a fixation using an external supporter which absorbs externally applied forces. The stability of gap osteosynthesis relies exclusively on the rigidity of the external support.

Keywords

Osteoporosis Assure Osteomyelitis Synostosis 

Preview

Unable to display preview. Download preview PDF.

Unable to display preview. Download preview PDF.

References

  1. 1.
    Boltze, W. H., Chiquet, C., and Niederer, P. G.: Der Fixateur externe (Rohrsystem) Stabilitätsprüfung. AO-Bulletin, Spring 1978.Google Scholar
  2. 2.
    Burger, H., Kraus, J., Hild, P., and Hoffmann, D.: Festigkeitsuntersuchungen am Fixateur externe unter Biegebeanspruchung bei Defekten am Bruchspalt. Unfallchir. 3, 221, 1977.Google Scholar
  3. 3.
    Hierholzer, G., Kleining, R., Hörster, G., and Zemenides, P.: External fixation. Arch. Orthop. Traumatol. Surg. 92, 175, 1978.CrossRefGoogle Scholar
  4. 4.
    Hoffmann, D., Burger, H., Kraus, J., and Hild, P.: Festigkeitsuntersuchungen am Fixateur externe unter Biegebeanspruchung bei Defekten am Bruchspalt. Unfallchir. 3, 147, 1977.Google Scholar
  5. 5.
    Hoffmann, D., Hild, P., and Burger, H.: Untersuchungen zur Leistungsfähigkeit des Fixateur externe. Hefte Unfallheilk. 148, 521, 1980.Google Scholar
  6. 6.
    Kleining, R., and Hierholzer, G.: Biomechanische Untersuchungen zur Osteosynthese mit dem Fixateur externe. Akt. traumatol. 6, 71, 1976.Google Scholar
  7. 7.
    Kraus, J., Hild, P., Hoffmann, D., and Burger, H.: Festigkeits-untersuchungen am Fixateur externe unter Biegebeanspruchung. Seitliche und exzentrische Belastung bei Defekten am Bruchspalt. Unfallchir. 3, 227, 1977.Google Scholar
  8. 8.
    Labitzke, R., and Henze, G.: Biomechanik des Fixateur externe. Unfallheilkunde 81, 546, 1978.PubMedGoogle Scholar
  9. 9.
    Labitzke, R., and Henze, G.: Klinisch experimentelle Untersuchungen zur Stabilität des Fixateur externe. Hefte Unfallheilk. 148, 519, 1980.Google Scholar
  10. 10.
    Labitzke, R., Henze, G., and Towfigh, H.: Stabilisierung ausgedehnter infizierter Femurschaftdefekte. Lecture Österreichische Gesellschaft für Unfallchirurgie, 16. Conference, Salzburg, October 1980 (in press).Google Scholar
  11. 11.
    Martineck, H., Egkher, E., and Wielke, B.: Experimentelle Grundlagen zur optimalen Montageform äuβerer Spanner. Hefte. Unfallheilk. 148, 516, 1980.Google Scholar
  12. 12.
    Müller, K. H., Exogene Osteomyelitis von Becken und unteren Gliedmaβen. Springer, Berlin-Heidelberg-New York, 1981 (in press).Google Scholar
  13. 13.
    Müller, K. H., Bowe, K. H., and Witzel, U. P.: Experimentelle Untersuchungen & klinische Erfahrungen der Osteosynthese von Femurdefekten durch Platte und neutralisierenden Klammerfixateur. To be published in Arch. Orthop. Traumat. Surg. 1981Google Scholar
  14. 14.
    Müller, K. H., Stratmann, P., and Rehn, J.: Grundlagen zur kontinuierlichen Spannungsmessung am Frakturspalt nach Fixateur-externe-Osteosynthese. Unfallheilkunde 82, 183, 1979.PubMedGoogle Scholar

Copyright information

© Springer-Verlag Berlin Heidelberg 1982

Authors and Affiliations

  • K. H. Müller

There are no affiliations available

Personalised recommendations