Correction to: European Spine Journal

The corresponding author’s affiliation has been published incorrectly in the original publication. The correct affiliations should read as below.

Bao-Shan Hu MD, PhD1,2/E-mail:

1Department of Orthopedics, The First Affiliated Hospital of Xiamen University, School of Medicine, Xiamen University, Xiamen, China

2The Third Clinical Medical College, The School of Clinical Medicine, Fujian Medical University, Fujian, China

The original article has been corrected.