Correction to: Archives of Gynecology and Obstetrics

In the original article published the conflicts of interest were not used in the same wording as in the manuscript submitted. The correct statement is given below:

Author R Diebold is an employee of DR. KADE Pharmazeutische Fabrik GmbH, Berlin, Germany and received support in form of salary. The authors B Schopf and H Stammer are employees of the Clinical Research Organistation Pharmalog Institut für klinische Forschung GmbH, which was contracted by DR. KADE. The scientific study coordinator W Mendling received honorarium for this work as well as speaker honoraria at scientific training events organized by the funder.