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Karzinomverdächtiges Magenulkus Teil 2

Gastric ulcer suspected of being a carcinoma part 2

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Zusammenfassung

Das pseudoneoplastische Regenerat kann zuweilen schwer von einem Magenkarzinom abgegrenzt werden. Bei pseudokarzinomatösem Regenerat sollte man keine laterale Expansion der Drüsenschläuche und keine wechselnden Mehrreihigkeiten der Zellkerne innerhalb eines Drüsenschlauches erwarten. Der Gastritisstatus kann bei der Differenzialdiagnose hilfreich sein, denn ohne Helicobacter-pylori-Infektion sind Magenkarzinome selten.

Abstract

Differentiation between pseudoneoplastic regenerative epithelium and gastric carcinoma can be challenging. In cases with pseudoneoplastic regeneration, so-called lateral expansion of tubules and changing of nuclear rows within one gland should not be present. The gastritis status is of particular significance as gastric cancer is a rare occurrence without Helicobacter pylori infections.

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Literatur

  1. Borchard F (2000) Forms and nomenclature of gastrointestinal epithelial expansion: what is invasion? Verh Dtsch Ges Pathol 84:50–61

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  2. Vieth M, Görgens D, Langner C (2010) Pseudoneoplastic regeneration of the stomach. Histopathology and differential diagnosis. Pathologe 31(3):171–176

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  3. Kuhnen C, Kasper HU (2012) Karzinomverdächtiges Magenulkus. Pathologe 33(2):94–96

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Correspondence to M. Vieth.

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Vieth, M., Langner, C. Karzinomverdächtiges Magenulkus Teil 2. Pathologe 33, 348–349 (2012). https://doi.org/10.1007/s00292-012-1607-7

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00292-012-1607-7

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