Skip to main content
Log in

Neoadjuvante Chemohormontherapie vor Prostatektomie bei Hochrisikoprostatakarzinom – Ist das biochemische Rezidiv ein adäquater Surrogat-Marker für den klinischen Nutzen?

Neoadjuvant chemohormonal therapy prior to prostatectomy in high-risk prostate cancer—is biochemical recurrence an adequate surrogate marker for clinical benefit?

  • Journal Club
  • Published:
Der Urologe Aims and scope Submit manuscript

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this article

Price excludes VAT (USA)
Tax calculation will be finalised during checkout.

Instant access to the full article PDF.

Literatur

  1. Hajili T, Ohlmann CH, Linxweiler J, Niklas C, Janssen M, Siemer S, Stoeckle M, Saar M (2019) Radical prostatectomy in T4 prostate cancer after inductive androgen deprivation: results of a single-institution series with long-term follow-up. BJU Int 123(1):58–64. https://doi.org/10.1111/bju.14393

    Article  PubMed  Google Scholar 

Download references

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Corresponding author

Correspondence to Michael Stöckle.

Ethics declarations

Interessenkonflikt

M. Stöckle gibt an, dass kein Interessenkonflikt besteht.

Rights and permissions

Reprints and permissions

About this article

Check for updates. Verify currency and authenticity via CrossMark

Cite this article

Stöckle, M. Neoadjuvante Chemohormontherapie vor Prostatektomie bei Hochrisikoprostatakarzinom – Ist das biochemische Rezidiv ein adäquater Surrogat-Marker für den klinischen Nutzen?. Urologe 59, 1394–1395 (2020). https://doi.org/10.1007/s00120-020-01338-y

Download citation

  • Published:

  • Issue Date:

  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00120-020-01338-y

Navigation