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Tibiocalcaneal fusion for the treatment of talar necrosis

Eine Analyse von 21 Fällen

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Summary

Between 1986 and 1996, 21 patients had a tibiocalcanear arthrodesis. Indications for surgery were in all cases either osteomyelitis or avascular necrosis of the talus. External stabilisation was used in 17 patients due to severe soft tissue damage or extensive infection of the talus, internal screw fixation was used in four patients. There were eight complications in seven patients, one patient had a below the knee amputation. The leg length discrepancies after resection of the talus was equalised in four cases with callus distraction using an Ilisarov ring fixator. Follow up evaluation was available in 18 patients after an average of 38 months (12–86 mo.). There were no infectious recurrenies during the follow up period and a solid fusion was achieved in all patients that were followed. According to a modified Kitaoka score, results were excellent and good in 12 of the 18patients. External stabilisation, especially the Ilisarov ring fixator is the primary method of treatment in cases with severe infection or soft tissue damage.

Zusammenfassung

Aufgrund ausgedehnter septischer und aseptischer talarer Zerstörung erfolgte in 21 Fällen in den Jahren 1986–1996 eine tibiokalkaneare Arthrose. Mit externen Verfahren wurden bei bestehender Weichteil- oder Infektproblematik 17 Patienten behandelt. In 4 Fällen erfolgte eine Fusion mittels Schraubenosteosynthese, in weiteren 4 Fällen erfolgte der Ausgleich der Beinlänge mittels Kallusdistraktion. Bei 7 Patienten waren 8 Komplikationen zu verzeichnen, in 1 Fall mußte eine Unterschenkelamputation durchgeführt werden. Ein Extremitätenerhalt konnte somit in 20 von 21 Fällen erzielt werden. Nach durchschnittlich 38 (12–86) Monaten konnten 18 der 21 Patienten nachkontrolliert werden. Infektrezidive traten während des Nachuntersuchungszeitraums nicht auf. Bei allen nachuntersuchten Patienten bestand eine feste knöcherne Fusion. In einem, an die Bewertungskriterien der „American Orthopaedic Foot and Ankle Society“ angelehnten, klinischen Bewertungsscore erzielten 12 der 18 Patienten ein sehr gutes und gutes Ergebnis. Externe Stabilisationsverfahren, insbesondere der Ilisarov-Ringfixateur stellten bei der hohen Inzidenz von Infektsituationen das Verfahren der Wahl dar.

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Liener, U., Bauer, G., Kinzl, L. et al. Tibiocalcaneal fusion for the treatment of talar necrosis. Unfallchirurg 102, 848–854 (1999). https://doi.org/10.1007/s001130050493

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s001130050493

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