Summary
The investigation and management of extensor tendons play a minor role compared to those of flexor tendons. The finger extension does not seem to be as important as the flexion. But the practical value of the hand is determined by both.
Different managements are used depending on the level of extensor tendon injury. More distal located injuries require a longer restraint than those, which are located more proximal. On the one hand this depends on the blood supply of the extensor tendon, which is by far better in the lower arm and dorsal hand than peripheral. On the other hand the reason is the different amplitude of gliding of extensor tendons, which decreases from proximal to distal to lower than 1 mm. Therefore the tension on extensor tendon sutures increases from proximal to distal.
The varies techniques of extensor tendon reconstruction will be described.
Zusammenfassung
Die Strecksehnen werden im Vergleich zu den Beugesehnen bezüglich ihrer Erforschung und Versorgung eher stiefmütterlich behandelt. Die Fingerstreckung erscheint bei weitem nicht so wichtig zu sein, wie die Fingerbeugung, der Gebrauchswert der Hand hängt aber von beiden ab.
In Abhängigkeit von der Höhe der Strecksehnenverletzung werden unterschiedliche Behandlungsmöglichkeiten angewendet. Je weiter distal die Verletzung liegt, je länger muß eine Ruhigstellung erfolgen. Dies hängt zu einem von der Blutversorgung der Strecksehne ab, die im Bereich des Unterarmes und des Handrückens wesentlich besser als peripher ist. Zum anderen liegt es an der unterschiedlichen Gleitamplitude der Strecksehne, die von proximal nach distal bis auf unter 1 mm abnimmt. Die Zugspannung auf die Strecksehnennaht nimmt daher nach distal zu.
Die verschiedenen Techniken der Strecksehnenwiederherstellung werden beschrieben.
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Partecke, BD., Peterhof, G. The management and physiotherapy of extensor tendon injuries. Unfallchirurg 101, 807–812 (1998). https://doi.org/10.1007/s001130050343
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DOI: https://doi.org/10.1007/s001130050343