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Intramedullary reaming in infected intramedullary nails of tibia and femur

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Summary

The infection after intramedullary nailing is a severe complication, which is hard to eradicate. The results of reaming the intramedullary canal after removal of the infected nail were evaluated in our investigation. From 1984 to 1991 fifty-five patients with infected intramedullary nails of the lower extremity were included in this trial. Twenty-one patients had an infection of the femur. Thirty-four patients had a primary infection of the nail, twenty-one patients had multiple operations with periods of infection prior to nailing. All patients had signs of a chronic osteitis and sinus formation. At the time of the follow-up the success of the procedure was evaluated regarding recurrence of infection, range of motion of the extremity and patient comfort. The mean time of observation was 10,1 ± 4,9 years. All patients with initially infected intramedullary nails had no recurrence of the infection, compared to 62 % of those with multiple operations prior to nailing. At the time of the follow up all fractures had healed. 85 % of the patients performed full weight bearing. 32 patients (91 %) had good or excellent ROM of the adjacent joints.

Conclusion: Intramedullary reaming after infected nails is a successful procedure and results in infect healing in the majority of patients.

Zusammenfassung

Untersucht wurden die Ergebnisse der Aufbohrung des Markraums bei Markrauminfektionen der unteren Extremitäten nach intramedullärer Stabilisierung bei 55 Patienten aus den Jahren 1980–1991. Der durchschnittliche Nachuntersuchungszeitraum betrug 10,1 ± 4,9 Jahre; 34 Patienten erlitten die Infektion unter dem Marknagel, 21 Patienten hatten multiple Voreingriffe mit Infektzeichen schon vor der Nagelimplantation. Bei allen Patienten wurde nach Entfernung des Nagels eine Markraumbohrung durchgeführt. In 38 Fällen bestand eine Infektpseudarthrose, so daß gleichzeitig eine erneute stabilisierende Operation und Spongiosaplastik durchgeführt wurde. Zum Nachuntersuchungszeitpunkt wurde der Erfolg des Eingriffs hinsichtlich Rezidivfreiheit, Funktion der Extremität und subjektiver Zufriedenheit überprüft. Anhand dieser Kriterien fanden wir sehr gute Ergebnisse bei 78 % der Patienten. Bei Infekten nach primärem Nagel war die Behandlung mit 84 % sehr guten Ergebnissen signifikant erfolgreicher als bei den Patienten mit multiplen Voreingriffen. Rezidivfreiheit ließ sich in der Gruppe der primären Infekte bei allen Patienten erreichen, bei den sekundär mit Nagel versorgen Patienten in 62 %. Eine primär offene Fraktur verschlechterte die Erfolgsaussichten des Eingriffs nicht; 82 % der Patienten konnten ihren vorherigen Beruf wieder aufnehmen.

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Pommer, A., Dávid, A., Richter, J. et al. Intramedullary reaming in infected intramedullary nails of tibia and femur. Unfallchirurg 101, 628–633 (1998). https://doi.org/10.1007/s001130050316

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s001130050316

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