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Vertebral body replacement by posterior approach for metastatic disease in the thoracic spine—modified technique using an expandable cage

Wirbelkörperersatz über posterioren Zugang bei Metastasen in der Brustwirbelsäule – modifizierte Technik mit expandierbarem Implantat

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Abstract

Objective

To describe the technique of all-posterior vertebral body replacement using an expandable cage and angled instruments. This method facilitates implant seating with limited posterior decompression useful in the setting of metastatic disease.

Indications

Patients with metastatic disease of the thoracic spine with or without spinal cord compression.

Contraindications

Patients with a limited life expectancy of less than 6 months. Multiple foci of metastatic disease in the spine.

Surgical technique

A hemilaminectomy was performed followed by nerve root sacrifice. The pleura was mobilized away from the vertebral body, after which decompression and tumor resection was performed from an all-posterior approach. An expandable vertebral body cage was inserted with a rotational manoeuvre and expanded in situ.

Postoperative management

The patient was mobilized on postoperative day 1. A chest X-ray is also recommended to exclude incidental pneumothorax.

Results

Four patients were operated by an all-posterior vertebral body replacement during a 6–month period. The average length of surgical procedure was 187 min (range 165–220 min). No patient required a transthoracic approach. There were no intra- or postoperative complications and all patients could be discharged to home self-ambulating.

Zusammenfassung

Ziel

Beschreibung des Verfahrens eines rein posterioren Wirbelkörperersatzes mittels eines expandierbaren käfigartigen Implantats und gewinkelter Instrumente. Dieses Verfahren erleichtert die Implantatplatzierung bei begrenzter posteriorer Dekompression, was bei vorliegender Metastasierung von Nutzen ist.

Indikationen

Patienten mit Metastasierung in die Brustwirbelsäule mit oder ohne Rückenmarkkompression.

Kontraindikationen

Patienten mit begrenzter Lebenserwartung von weniger als 6 Monaten. Multifokale Metastasierung in der Wirbelsäule.

Operationstechnik

Es wurde eine Hemilaminektomie mit folgender Opferung der Nervenwurzel durchgeführt. Die Pleura wurde vom Wirbelkörper gelöst, danach erfolgte die Dekompression und Tumorresektion über einen rein posterioren Zugang. Ein expandierbares käfigartiges Wirbelkörperimplantat wurde mit einem Rotationsmanöver inseriert und in situ expandiert.

Postoperative Behandlung

Mobilisierung der Patienten am 1. postoperativen Tag. Zum Ausschluss eines inzidentellen Pneumothorax wird eine Röntgenaufnahme des Thorax empfohlen.

Ergebnisse

Innerhalb von 6 Monaten wurde bei 4 Patienten ein rein posteriorer Wirbelkörperersatz durchgeführt. Die durchschnittliche Operationsdauer betrug 187 min (Spannbreite: 165–220 min). In keinem Fall war ein transthorakaler Zugang erforderlich. Es gab keine intra- oder postoperativen Komplikationen, und sämtliche Patienten konnten auf eigenen Beinen nach Hause entlassen werden.

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Compliance with ethical guidelines

Conflict of interests. PDT gives paid lectures for Depuy-Synthes and Nuvasive. KV has nothing to disclose.

The accompanying manuscript does not include studies on humans or animals.

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Correspondence to P.D. Trobisch.

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Trobisch, P., Verma, K. Vertebral body replacement by posterior approach for metastatic disease in the thoracic spine—modified technique using an expandable cage. Oper Orthop Traumatol 27, 270–280 (2015). https://doi.org/10.1007/s00064-014-0321-4

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00064-014-0321-4

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