Abstract
The clinical presentation of oncological malignancies may vary widely. Herein, we present a patient with a huge mediastinal mass surrounding the heart, which caused the right ventricle to collapse. The mass was diagnosed as T-cell lymphoblastic lymphoma. Treatment consisted of intrathecal prednisone, ARA-C, methotrexate, and the CHOP chemotherapy regimen. Transthoracic echocardiography revealed disappearance of the paracardiac mass in front of the right ventricle at the 2-month follow-up.
Zusammenfassung
Maligne Erkrankungen können auf ganz unterschiedliche Art klinisch auffällig werden. Wir stellen einen Patienten vor mit einer riesigen mediastinalen Läsion, die sich um das gesamte Herz herum ausdehnte und einen systolischen Kollaps des rechten Ventrikels verursachte. Histologisch erwies sich der Tumor als T-lymphoblastisches Lymphom. Behandelt wurde mit intrathekal gegebenem Prednison, ARA-C, Methotrexat und Chemotherapie (CHOP-Protokoll). Bei der Zwei-Monate-Follow-up-Untersuchung konnte die parakardiale Läsion vor dem rechten Ventrikel in der transthorakalen Echokardiographie nicht mehr nachgewiesen werden.
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The corresponding author states that there are no conflicts of interest.
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Canpolat, U., Sunman, H., Kaya, E. et al. Huge mediastinal mass surrounding the heart. Herz 37, 770–772 (2012). https://doi.org/10.1007/s00059-012-3586-0
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DOI: https://doi.org/10.1007/s00059-012-3586-0