Abstract
A 55-year-old man, with a history of medically uncontrolled coronary vasospasm, presented for evaluation of chest pain 6 months after implantation of left internal mammary artery. Due to recurrent episodes of vasospastic angina and serious complications of coronary spasm (ventricular fibrillation, myocardial infarction), a stent had previously been implanted in the proximal part of left anterior descending artery at the site of angiographically and ergonovine-proven coronary spasm, with subsequent in-stent restenosis.
Zusammenfassung
Ein 55-jähriger Patient mit therapeutisch unkontrollierbaren koronaren Vasospasmen wurde 6 Monate nach Implantation der linken A. mammaria interna zur Abklärung von Brustschmerzen vorstellig. We - gen der wiederholten vasospastischen Anfälle und Komplikationen mit Kammerflimmern und Myokardinfarkt war zuvor ein Stent in die proximale LAD implantiert worden mit nachfolgender In-Stent- Restenose, nachdem angiographisch und mittels Ergonovintest schwere Koronarspasmen festgestellt worden waren.
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Nedeljkovic, M.A., Ostojic, M., Lalic, N. et al. Stenting and Surgery for Coronary Vasospasm. Herz 34, 564–566 (2009). https://doi.org/10.1007/s00059-009-3228-3
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DOI: https://doi.org/10.1007/s00059-009-3228-3