Abstract
Transplant vasculopathy constitutes the major impediment to long-term survival in heart transplant recipients. Within the “response to immune injury” paradigm, it can best be understood as the resultant of an orchestrated recipient immune response to the initial allogenic stimulus by graft vascular endothelium. This response incorporates the elaboration of complex coordinated cytokine patterns and corresponding cell types including B-lymphocytes, T_helperl_ and T_helper2_cells, cytotoxic T-cells, macrophages, and polymorphonuclear cells. These attack the alloantigenic vascular endothelium and lead, by complex cytokine signalling, to migration of donor smooth muscle cells from the media into the intima, associated with a switch from the contractile to a synthetic phenotype. In conjunction with recipient T-cells, macrophages, and lipids, the intimal fibroproliferative growth of the donor vessel is hereby initiated.
Zusammenfassung
Die Transplantatvaskulopathie stellt die Haupttodesursache im Langzeitverlauf nach Herztransplantation dar. Innerhalb des “response to immune injury”-Paradigmas kann sie am besten verstanden werden als Ergebnis einer koordinierten Immunantwort des Empfängers auf den initialen allogenen Stimulus durch das Gefäßendothel des Transplantats. Diese Antwort umfaßt die Generierung komplexer Zytokinmuster und korrespondierender Zelltypen unter Einschluß von B-Zellen, T_Helfer-1_ and T_helper22_cZellen, zytotoxischen T-Zellen, Makrophagen und polymorphkernigen Zellen. Diese attackieren das alloantigene Gefäßendothel und führen über komplexe Zytokinsignale zur Wanderung von glatten Muskelzellen des Spenders von der Media in die Intima, verbunden mit einem Wechsel vom kontraktilen zum synthetischen Phänotyp. In Verbindung mit T-Zellen und Makrophagen des Empfängers sowie Lipiden wird hierdurch das fibroproliferative Wachstum in der Intima des Spendergefäßes initiiert.
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Deng, M.C., Tjan, T.D.T., Asfour, B. et al. Transplant Vasculopathy. Herz 23, 197–201 (1998). https://doi.org/10.1007/BF03044606
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF03044606