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Einfluß der Operation auf den Verlauf bei Patienten mit rheumatischen Mitralklappenfehlern

Influence of surgical intervention on the course of patients with rheumatic mitral valvular defects

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Zusammenfassung

In unserer Studie wurden 798 Fälle mit Mitralklappenfehlern analysiert. Die Beziehungen zwischen verschiedenen Parametern und den NYHA-Klassen, der Erfolg der Operation, die Operationsletalität, die Lebensqualität und die 10-Jahres-Überlebenswahrscheinlichkeit wurden diskutiert. Es wird empfohlen, bei Patienten mit Indikation zur Mitralkommissurotomie (bei reiner Mitralstenose ohne Verkalkung an der Klappe, und bei kombinierten Mitralvitien mit überwiegender Stenose, aber ohne erhebliche Vergrößerung des linken Ventrikels) die Operation frühzeitig anzustreben. Bei Patienten, bei denen Kommissurotomie nicht mehr indiziert ist, ist der Mitralklappenersatz baldigst durchzuführen.

Abstract

A retrospective study of 798 patients from Essen University Medical Hospital during the period 1960–1987 with operation performed due to valvular heart disease was undertaken. Among them were 324 suffering from mitral stenosis, 12 from mitral regurgitation, 462 from mixed mitral valvular diseases. The surgical treatment consisted of commissurotomy in 611 patients, and prosthetic valve replacement in 187 patients.

Follow-up studies showed: Before and after operation, occurrence of embolism was 16.5 vs 8.7 %; status of class of cardiac function (NYHA) from group with commissurotomy was 3.1 vs 2.0; NYHA classification in group of prosthetic replacement was 3.1 vs 1.9; 10 years survival rate after commissurotomy was 95.2 %; after valve replacement it was 80.2 %; early letality rate after operation (at or within 2 months after operation) depended on 1) the type of operations commissurotomy 2.8 %, valve replacement 10.2 %; 2) the state of cardiac function: in class IV it was 12.9 %, in class III 4.6 %; 3) the number of operations: in only operation it was 4.8 %, in reoperations 19.5 %.

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Lin, W., Wehr, M. & Hager, W. Einfluß der Operation auf den Verlauf bei Patienten mit rheumatischen Mitralklappenfehlern. Journal of Tongji Medical University 10, 222–229 (1990). https://doi.org/10.1007/BF02887935

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