Abstract
Background: Anal cancer comprises 2 to 4% of all cases of carcinoma of the anus and colorectum in the United States. Its management in the USA is described.
Methods: The treatment of anal cancer is reported on grounds of major American series.
Results: Clinical staging follows the suggestions of D. Nigro. Local excision produced survival rates of 45 to 81% for cancer of the anal canal and of 68 to 100% for cancer of the anal margin. Abdomino-perineal excision for anal canal carcinoma resulted in survival rates of 50 to 71%. Survival after radiation or combined therapy was 80%.
Conclusions: Combined treatment modalities are highly successful and have minimal morbidity. Future multicenter trials should aim at more precise staging, including the application of endo-anal ultrasound, and further reduction of toxicity.
Zusammenfassung
Grundlagen: In den Vereinigten Staaten beträgt der Anteil des Analkarzinoms 2 bis 4% aller Fälle von Karzinomen des Anus und Dickdarms. Sein Management in den USA wird beschrieben.
Methodik: Die Behandlung des Analkarzinoms wird anhand größerer amerikanischer Serien berichtet.
Ergebnisse: Die klinische Stadieneinteilung folgt den Vorschlägen von D. Nigro. Nach Lokalexzision waren die Überlebensraten 45 bis 81% für das Karzinom des Analkanals, und 68 bis 100% für jenes des Analrandes. Die abdominoperineale Exzision für Analkanalkarzinome ergab Überlebensraten von 50 bis 71%. Das Überleben nach Bestrahlung oder kombinierter Therapie betrug 95 bzw. 80%.
Schlußfolgerungen: Kombinierte Behandlungsmodalitäten sind sehr erfolgreich und haben eine minimale Morbidität. Zukünftige Multizenterstudien sollten eine noch präzisere Stadieneinteilung, mit Hilfe des endoanalen Ultraschalls, und eine weitere Verminderung der Toxizität anstreben.
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Savoca, P.E., Wong, W.D. & Goldberg, S.M. Anal carcinoma: The American experience. Acta Chir Austriaca 26, 393–398 (1994). https://doi.org/10.1007/BF02620043
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF02620043