Summary
The maximal isokinetic knee extension strength was measured in 20 patients before and after surgical correction of recurrent dislocations of the patella and the pain evoked during the recordings was rated. The preoperative muscle strength was significantly higher and pain was less severe than in a previously studied group of patients with chondromalacia or patellofemoral osteoarthrosis.
Twenty months after patella realignment by a new surgical procedure including an extensive lateral release and anteromedial displacement of the tibial tuberosity by an oblique osteotomy through the anterior crest of the tibia, a significant decrease of patellofemoral pain and a slight increase of muscle strength was noted.
Zusammenfassung
Bei 20 Patienten mit chronisch rezidivierenden Patellarluxationen wurde die maximale isokinetische Kniegelenkstreckkraft und die Schmerzintensität während der Messungen bestimmt. Die präoperative Muskelkraft war signifikant höher als in einer zuvor studierten Patientengruppe mit Chondromalazie oder femoropatellarer Arthrose, und der Anstrengungsschmerz war geringer.
Zwanzig Monate nach operativer Korrektur der Patellainstabilität durch extensive laterale Kapselspaltung und anteromediale Transposition der Tuberositas tibiae durch eine neuentwickelte Schrägosteotomie durch die vordere Schienbeinkante wurde eine signifikante Minderung des Schmerzes und eine leichte Verbesserung der Streckkraft im Kniegelenk notiert.
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This work was supported by grants from the National Defense Research Institute (FOA), Projects 80:52 and 81:52, Stockholm, Schweden
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Rauschning, W., Nordesjö, LO. & Nordgren, B. Isokinetic knee extension strength and pain before and after correction of recurrent patellar dislocation. Arch. Orth. Traum. Surg. 102, 102–106 (1983). https://doi.org/10.1007/BF02498724
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF02498724