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Calcified Tissue Research

, Volume 10, Issue 1, pp 14–22 | Cite as

Growth hormone: The effect on skeletal renewal in the adult dog

II. Mineral kinetics studies
  • R. P. Heaney
  • W. H. Harris
  • J. Cockin
  • E. H. Weinberg
Original Papers

Abstract

1. Dogs were treated with growth hormone for three months under controlled conditions, dietary calcium absorption efficiency was measured by administration of47Ca and45Ca, and calcium pool size, pool turnover, bone mineral accretion, and endogenous fecal calcium excretion were measured using the I.V.45Ca tracer. Identical studies were performed in each animal, at the end of a five-month equilibration period, and at the end of the three-month period of growth hormone administration. 2. Dietary calcium absorption efficiency increased and endogenous fecal calcium excretion decreased as a result of growth hormone administration. Urine calcium fell slightly. Although direct balances were not determined, these changes indicate a positive calcium balance shift in association with treatment. 3. Growth hormone had no effect on the size of the miscible calcium pool, but increased mineral incorporation into bone by 21–41%. Return of calcium from bone was reduced, consistent with the positive balance shift, but to an unmeasured extent. 4. Parallel kinetic and morphometric measurement of skeletal turnover performed on adjacent long bone sections indicated a consistent positive correlation between estimates derived by the two methods, with kinetic estimates tending to be slightly higher than the morphometric, particularly at low levels of skeletal remodeling.

Key words

Somatotrophin Bone Hormone 

Résumé

1. Des chiens sont traités pendant trois mois avec de l'hormone de croissance dans des conditions définies; l'efficacité de l'absorption du calcium alimentaire est mesurée par administration de47Ca et45Ca. L'ampleur du réservoir de calcium. l'ensemble des échanges, l'apposition du minéral osseux et l'excrétion fécale calcique endogène sont mesurés à l'aide du45Ca I.V. Des examens identiques sont réalisés pour chaque animal après une période de mise en équilibre de cinq mosi, ainsi qu'après une période de trois mois d'administration d'hormone de croissance. 2. L'efficacité de l'absorption du calcium alimentaire augmente, alors que l'excrétion fécale du calcium endogène diminue après administration d'hormone de croissance. Le calcium urinaire décroit légèrement. Bien que des bilans précis n'aient pas été effectués, ces changements indiquent que la balance du calcium, sous l'effet du traitement, devient positive. 3. L'hormone de croissance n'as pas d'effet sur le réservoir de calcium échangeable, mais elle augmente l'incorporation minérale dans l'os de 21–41%. Le retour du calcium osseux est réduit, en rapport avec l'équilibre positif, mais dans des proportions non mesurables. 4. Des mesures parallèles, cinétiques et morphométriques des échanges squelettiques, réalisées sur des coupes adjacentes d'os longs, révèlent une corrélation positive nette entre les résultats obtenus selon les deux méthodes, avec des estimations cinétiques, tendant à être légèrement supérieures aux résultats morphométriques, principalement en cas de remaniements osseux modérés.

Zusammenfassung

1. Hunde wurden unter kontrollierten Bedingungen während drei Monaten mit Wachstumshormon behandelt. Die Aufnahmefähigkeit von Calcium aus der Nahrung wurde mittels Verabreichung von47Ca und45Ca gemessen. Die Calciumpool-Größe, der Pool-Umsatz, die Zunahme an knochenmineral und die endogene fäkale Calciumausscheidung wurden mit intravenösem45Ca-Tracer gemessen. Am Ende einer fünfmonatigen Equilibrierungsperiode und am Ende der dreimonatigen Periode der Wachstumshormon-Verabreichung wurden in jedem Tier dieselben Untersuchungen ausgeführt. 2. Die Aufnahmefähigkeit von Calcium aus der Nahrung stieg nach der Wachstumshormonverabreichung an, die endogene fäkale Calciumausscheidung sank. Das Urincalcium verminderte sich leicht. Obwohl keine direkten Bilanzen bestimmt wurden, deuten diese Veränderungen auf eine positive Calciumbilanz-Verschiebung im Zusammenhang mit der Behandlung hin. 3. Das Wachstumshormon hatte keine Wirkung auf die Größe des austauschbaren Calciumpools, erhöhte jedoch die Mineraleinlagerung in den Knochen um 21–41%. Die Calciumresorption aus dem Knochen war erniedrigt, was mit der positiven Bilanzverschiebung vereinbar ist. Die Verminderung läßt sich jedoch nicht messen. 4. Parallele kinetische und morphometrische Messungen des Skeletumsatzes, welche an angrenzenden Röhrenknochenschnitten gemacht wurden, deuteten auf eine bestehende positive Korrelation zwischen Bewertungen, welche aus beiden Methoden abgeleitet wurden. Die kinetischen Bewertungen waren eher etwas höher als die morphometrischen, besonders in Fällen von niedriger Skeletneubildung.

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References

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Copyright information

© Springer-Verlag 1972

Authors and Affiliations

  • R. P. Heaney
    • 1
    • 2
  • W. H. Harris
    • 1
    • 2
  • J. Cockin
    • 1
    • 2
  • E. H. Weinberg
    • 1
    • 2
  1. 1.Department of Internal MedicineCreighton UniversityOmahaUSA
  2. 2.Orthopedic Research LaboratoriesMassachusetts General HospitalBoston

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