Skip to main content
Log in

Kunstbegriff und interpretation

  • Published:
Neophilologus Aims and scope Submit manuscript

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this article

Price excludes VAT (USA)
Tax calculation will be finalised during checkout.

Instant access to the full article PDF.

Anmerkungen

  1. In: Susan Sontag: Against Interpretation and other Essays. London 1967, S.5–8.

  2. In: The German Quarterly 1976, S. 425–437.

  3. Bernd Bräutigam: Reflexion des Schönen-schöne Reflexion. Überlegungen zur Prosa ä sthetischer Theorie. Bonn 1975.

  4. Theodor Adorno: Drei Studien zu Hegel. Frankfurt a.M., 1963, S. 119.

  5. Theodor Adorno: Minima Moralia Nm. 98. Frankfurt a.M. 1978.

  6. Vgl. Wolfgang Iser, Der Akt des Lesens. München 1976.

  7. Harald Fricke: Die Sprache der Literaturwissenschaft. Textanalytische und philosophische Untersuchungen. München 1977.

  8. In: Friedrich Nitzsche, Werke in drei Bänden (Hrsg. von K. Schlechta), München 1966. Band 1, S. 124.

  9. Vgl. Theodor Adorno. Aufzeichnungen zu Kafka, in: Prismen. Kulturkritik und Gesellschaft. Frankfurt a.M. 1976, S. 302–342.

  10. Horst Steinmetz: Suspensive Interpretation. Am Beispiel Franz Kafkas. Göttingen 1977.

  11. Ebd., S. 35f.

  12. Ebd., S. 50.

Download references

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Rights and permissions

Reprints and permissions

About this article

Cite this article

Čivikov, G. Kunstbegriff und interpretation. Neophilologus 66, 481–489 (1982). https://doi.org/10.1007/BF01956494

Download citation

  • Issue Date:

  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF01956494

Navigation