Summary
Two fractions of mRNA poly A+ and poly A− mRNA have been found in rat heart muscle by the method of affinity chromatography. These fractions amount to 30 and 70% of the total RNA respectively. The relationship between poly A+ and poly A−mRNA in myocardium does not alter in heart hyperfunction and aging. The lifespan of mRNA reduces to 2–3 hours in the beginning of the process of myocardium hyperfunction development; the lifespan of mRNA does not differ from the controls in prolonged heart hyperfunction (6 months). The rate of poly A+mRNA synthesis increases by 70% compared to controls in the early stage of heart hyperfunction; it falls below the control level in long-term hypertrophied myocardium. This decrease in the rate of mRNA transcription in compensatory heart hypertrophy can play an important role in wear of the organ and in premature development of aging changes in the heart.
Zusammenfassung
Es wurden mit Hilfe der Affinitätschromatographie zwei mRNA-Fraktionen, nämlich poly A+ und poly A−, im Herzmuskel der Ratte nachgewiesen. Diese Fraktionen entsprachen 30% beziehungsweise 70% der gesamten RNA. Das Verhältnis zwischen poly A+ und poly A− mRNA im Myokard änderte sich nicht, weder während einer Hyperfunktion des Herzens noch während des Alterns. Die Halbwertszeit der mRNA was zu Beginn der myokardialen Hyperfunktion auf 2–3 Stunden verkürzt. Bei langdauernder Hyperfunktion (6 Monate) war die Halbwertszeit nicht verschieden von Kontrollen. Die Geschwindigkeit der Poly-A+-mRNA-Synthese war im frühen Stadium der Hyperfunktion gegenüber Kontrollen um 70% erhöht, während sie bei einer chronischen Hypertrophie unter Kontrollwerte fiel. Diese Abnahme in der Geschwindigkeit der mRNA-Transkription im Stadium einer kompensierten Herzhypertrophie kann eine wichtige Rolle bei der Organabnützung und bei vorzeitigen Alterungsprozessen spielen.
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Meerson, F.Z., Javich, M.P. & Podobed, O.V. Metabolism of poly (A)-containing mRNA in myocardium under normal physiological conditions and compensatory cardiac hyperfunction. Basic Res Cardiol 76, 124–135 (1981). https://doi.org/10.1007/BF01907951
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF01907951