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Epidemiological, clinical and biological characteristics of acute non-A, non-B hepatitis with and without hepatitis C virus infection

Epidemiologische, klinische und biologische Charakteristika der akuten Non-A-, Non-B-Hepatitis mit und ohne Beteiligung des Hepatitis C Virus

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Summary

Serially collected serum samples from 81 patients with acute non-A, non-B hepatitis were tested for the presence of antibodies to hepatitis C virus (anti-HCV) by a second-generation enzyme immunoassay (EIA) test. Anti-HCV was detected in 56 cases (69%) during the first month, in 61 cases (75%) at 3 months and in 63 cases (78%) at 6 months. In those 18 patients showing anti-HCV negative results in the three determinations, hepatitis C virus (HCV) RNA was tested using a nested polymerase chain reaction (PCR) in the first serum sample and was detected in only one case. Anti-HCV or HCV-RNA positive episodes were considered as acute hepatitis C, while those negative for both markers were classified as acute non-A, non-B, non-C hepatitis. On comparing acute hepatitis C with the non-A, non-B, non-C episodes, no significant differences were found in the presence of jaundice, mean maximum alanine-aminotransferase (ALT) levels and positivity of markers of past hepatitis B virus (HBV) infection. However, patients with hepatitis C were significantly younger than those with non-A, non-B, non-C hepatitis (p=0.002). Male sex (78.1% vs. 35.3%; p=0.001), history of parenteral exposure (90.6% vs. 11.8%; p=0.0001), and progression to chronicity (73.4% vs. 5.9%; p=0.0001) were significantly more frequent in the HCV-related group. Although other possibilities cannot be excluded, these results suggest that there might be a different infectious agent implicated in the etiology of acute non-A, non-B, non-C hepatitis. This unidentified agent appears to be transmitted by the parenteral route with a lower frequency than HCV and to be responsible for acute hepatitis with a severity similar to that of acute hepatitis C but with a lower chronicity rate.

Zusammenfassung

Serielle Serumproben von 81 Patienten mit akuter Non-A-, Non-B-Hepatitis wurden mit einem Enzym-Immunassay (EIA) der zweiten Generation auf Antikörper gegen das Hepatitis C Virus (anti-HCV) getestet. Im ersten Monat waren 65 Fälle (69%) anti-HCV positiv, in 61 Fällen (75%) nach 3 Monaten und in 63 Fällen (78%) nach 6 Monaten. Bei 18 Fällen mit negativen Testergebnissen bei allen drei Terminen wurde Hepatitis C Virus (HCV) RNA mittels geschachtelter PCR in der ersten Serumprobe nur in einem Fall gefunden. Anti-HCV oder HCV-RNA positive Fälle wurden als akute Hepatitis C klassifiziert. Fälle, die bei beiden Testverfahren negativ blieben, als akute Non-A-, Non-B-Hepatitis. Diese beiden Kategorien unterschieden sich nicht signifikant hinsichtlich des Auftretens von Ikterus, maximalen ALT-Spiegeln und positivem Testausfall für zurückliegende Infektionen mit dem Hepatitis B Virus (HBV). Patienten mit Hepatitis C waren jedoch signifikant jünger als Patienten mit Non-A-, Non-B-Hepatitis (p=0,002). Männliches Geschlecht war ebenso häufiger (78,1% vs. 35,3%; p=0,001) wie Vorgeschichte parenteraler Exposition (90,6% vs. 11,8%; p=0,0001) und Progression zur Chronizität (73,4% vs. 5,9%; p=0,0001) in der durch HCV infizierten Gruppe. Möglicherweise ist in der Ätiologie der Non-A-, Non-B-Hepatitis ein weiteres infektiöses Agens involviert, obwohl sich andere Möglichkeiten nicht ausschließen lassen. Der unbekannte Erreger scheint seltener parenteral übertragen zu werden als HCV und für eine akute Hepatitis verantwortlich zu sein, die in ihrem Schweregrad der akuten Hepatitis C ähnlich ist, aber seltener einen chronischen Verlauf nimmt.

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Navascués, C.A., Rodríguez, M., Sotorrío, N.G. et al. Epidemiological, clinical and biological characteristics of acute non-A, non-B hepatitis with and without hepatitis C virus infection. Infection 22, 252–257 (1994). https://doi.org/10.1007/BF01739909

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF01739909

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