Summary
Surgical principles in the management of intraabdominal infection have remained constant. Rather, it is the application of these principles in selected cases that has varied. Judgment, therefore, becomes paramount for the surgeon. In selected cases multiple planned relaparotomies may be the most effective means of closing the infectious source and eliminating toxic infectious materials. The Burr has proven to be an effective yet safe means of permitting entry and closure of the abdominal fascia.
Zusammenfassung
Die Prinzipien der Behandlung intraabdomineller Infektionen sind unverändert geblieben. Was veränderlich ist, sind die Anwendungen dieser Prinzipien in ausgewählten Fällen. Die Beurteilung des jeweiligen Falles ist daher für den Chirurgen von herausragender Bedeutung. In ausgewählten Fällen kann die vorher geplante mehrfache Eröffnung des Bauchraumes die effektivste Methode sein, den Infektionsherd zu verschließen und toxisches, infektiöses Material zu entfernen. Der Klettverschluß (Burr) hat sich als eine wirkungsvolle und sichere Methode erwiesen, die Bauchhöhle zu eröffnen und zu verschließen.
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See alsoWittmann, D. H. andCondon, R. E.: Prophylaxis of postoperative infections; andWittmann, D. H. et al.: Calculated empiric antimicrobial therapy for mixed surgical infections. Infection 19 (Suppl. 6) (1991) S337–S350.
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Aprahamian, C., Wittmann, D.H. Operative management of intraabdominal infection. Infection 19, 453–455 (1991). https://doi.org/10.1007/BF01726464
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF01726464