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Efficacy of ofloxacin (Hoe 280) in a model of subcutaneous abscess: Penetration and prevention of abscess formation

Wirksamkeit von Ofloxacin (Hoe 280) in einem Modell für subkutane Abszeßbildung: Penetration und Prävention der Abszeßbildung

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Summary

A mouse model of subcutaneous abscess was used to determine the penetration into the abscess and the preventive value of ofloxacin (Hoe 280). Sterile cecal contents were injected subcutaneously combined with three different types of inoculum:Bacteroides fragilis, Escherichia coli andE. coli plusB. fragilis. For penetration studies three doses of 20 mg/kg of ofloxacin were administered intraperitoneally 8 hourly after abscesses had formed. Serum levels at 10, 20, 30, 60 and 90 min after the last dose showed mean values of: 6.9, 4.7, 3.8, 2.35 and 1.08 mg/l respectively. Simultaneously assessed ofloxacin abscess levels were 3.6, 4.1, 2.4, 1.91 and 1.98 mg/kg. In order to evaluate its preventive value, ofloxacin was given intraperitoneally at doses of 20 mg/kg in four regimens. Regimen A: one dose immediately before injection of the inoculum; regimen B: one dose 4 h after the injection of the inoculum; regimen C: one dose immediately before and two doses 8 h and 16 h after injection of the inoculum and regimen D: one dose 4 h, 12 h and 20 h after injection of the inoculum. The results are expressed as the percentage of the reduction in the number of abscesses formed in the survivors versus the control groups: regimens A) 30 to 70%; B) 0 to 40%; C) 50 to 60%, and D) 10 to 60%. The viable bacterial counts in the abscess contents were also assessed.

Zusammenfassung

In einem Mäusemodell für die subkutane Abszeßbildung wurde die Penetration von Ofloxacin (Hoe 280) in den Abszeßinhalt und die präventive Wirkung von Ofloxacin untersucht. Steriler Zoekuminhalt wurde zusammen mit drei verschiedenen Inokula vonBacteroides fragilis, Escherichia coli undE. coli plusB. fragilis, subkutan injiziert. Für die Experimente zur Bestimmung der Ofloxacin-Penetration wurden in achtstündigen Abständen drei Dosen von 20 mg Ofloxacin/kg intraperitoneal injiziert. 10, 20, 30, 60 und 90 min nach der letzten Dosis fanden sich Serumspiegel von 6,9; 4,7; 3,8; 2,35 und 1,08 mg/l. Die zu identischen Zeitpunkten untersuchten Ofloxacin-Abszeßspiegel betrugen 3,6; 4,1; 2,4; 1,91 und 1,98 mg/kg. Präventivstudien wurden mit vier verschiedenen, intraperitoneal applizierten Dosen von je 20 mg Ofloxacin/kg durchgeführt: Regime A: eine Dosis unmittelbar vor Applikation des Inokulum; Regime B: eine Dosis 4 h nach Applikation des Inokulum; Regime C: eine Dosis unmittelbar vor und zwei weitere Dosen 8 h und 16 h nach Applikation des Inokulum; Regime D: jeweils eine Dosis 4 h, 12 h und 20 h nach Applikation des Inokulum. Die Ergebnisse, ausgedrückt als prozentuale Verminderung der Anzahl bei überlebenden Tieren gebildeter Abszesse gegenüber unbehandelten Kontrolltieren waren für die Regime A: 30 bis 70%; B: 0 bis 40%; C: 50 bis 60% und D: 10 bis 60%. Die Anzahl lebender Bakterien im Abszeßinhalt wurde ebenfalls bestimmt.

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García Iglesias, M.C., Perea, E.J. Efficacy of ofloxacin (Hoe 280) in a model of subcutaneous abscess: Penetration and prevention of abscess formation. Infection 14 (Suppl 4), S266–S269 (1986). https://doi.org/10.1007/BF01661290

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