Abstract
Objective. The purpose of this study was to determine the accuracy of five rotating vane or turbine-type respirometers—fdE Magtrak Respiratory Monitor, fdE Haloscale Standard Wright Respirometer, Micro-Medical Pocket Monitor II, and Ohmeda 5400 and 5410 Volume Monitors—which are marketed as suitable for measuring expired gas volume in anesthetized adult patients.Methods. The devices were tested for accuracy at simulated minute ventilations ranging from 2.4 to 15 L/min with three gas mixtures: air, air saturated with water vapor, and N2O/O2 (70:30).Results. In the usual range for adult minute ventilation during general anesthesia with intermittent positive-pressure ventilation (5–12 L/min), all devices were on average accurate to within 12%. At the lowest minute volume readings (2.4 L/min) all devices except the Pocket Monitor tended to have low readings. No significant differences in readings were introduced by either saturation with water vapor or introduction of 70% N2O, except with ventilation below 4 L/min with both Ohmeda respirometers.Conclusions. All monitors showed reasonable clinical accuracy in the usual adult minute ventilation range during general anesthesia with intermittent positive-pressure ventilation (>5 L/min) when used to measure air, water vaporsaturated air, or N2O/O2 mixtures.
Resumé
Objectifs. Le but de cette étude était de déterminer la précision de 5 spiromètres à vanne rotative ou à turbine (fdE Magtrak monitor, fdE Haloscale Standard Wright Respirometer, MicroMedical Pocket Monitor et les moniteurs Ohmeda 5400 et 5410), qui sont présentés sur le marché pour la mesure du volume de gaz expiré chez les patients adultes anesthésiés.Méthodes. La précision des systèmes a été testée pour différents niveaux de ventilation minute de 2,4 à 15 l/min avec 3 différents mélanges gazeux: air, air saturé de vapeur d'eau et protoxyde d'azote:oxygène (70/30).Résultats. Dans les valeurs de ventilation minute habituelles pour un adulte [during general anesthesia with intermittent positive-pressure ventilation] (5 à 12 l/min), tous les systèmes ont présenté une précision moyenne de 12%. Au plus bas niveau de ventilation minute (2,4 l/min), tous les systèmes, en dehors du Pocket Monitor, tendaient à présenter de faibles valeurs. Aucune différence significative n'était introduite, ni par la saturation par la vapeur d'eau, ni l'introduction de 70% de protoxyde d'azote, sauf si la ventilation minute était inférieure à 4 l/min avec les deux spiromètres Ohmeda.Conclusions. Tous les moniteurs ont montré une précision clinque raisonnable lors de l'utilisation des mélanges gazeux suivants: air, air saturé de vapeur d'eau, ou protoxide d'azote-oxygène, à des niveaux de ventilation minute de valeur usuelle pour un adulte sous anesthésie générale [with intermittent positive-pressure ventilation] (>5 l/min).
Abstrakt
Zielsetzung. Ziel der Untersuchung war es, die Genauigkeit von 5 rotierenden, turbinengetrieben Atemmeßsystemen (fde Magtrak® Respiratory Monitor, fde Haloscale Standard Wright® Respirometer, Micromedical Pocket Monitor II®, und dem Ohmeda® 5400 bzw. 54210 Volumenmonitor) zu untersuchen, die als ausreichend valide angesehen werden, das Exspirationsvolumen bei narkotisierten Erwachsenen zu bestimmen.Methodik. Die Systeme wurden auf Genauigkeit bei einem simulierten Atemminutenvolumen zwischen 2.4 bis 15 L/min und 3 Trägergasen (Luft, Luft mit Wasserdampf gesättigt und einem Lachgas-Sauerstoffgemisch von 70:30) untersucht.Ergebnisse. Unten den bei einer Allgemeinarkose bei Erwachsenen üblichen Bedingungen mit intermittierender Druckbeatmung und Atemminutenvolumina (5 bis 12 L/min), waren alle Systeme mit im Mittel mit ± 12% ausreichend genau. Bei dem kleinsten Minutenvolumen von 2.4 L/min tendierten alle Systeme, außer der Ohmeda®-Taschenmonitor, dahingehend, niedrigere Werte anzugeben. Keine signifikanten Unterschiede in der Anzeige waren, außer bei einer Beatmung von unter 4 L/min, bei beiden Ohmeda Meßsystemen durch Zusatz von gesättigten Wasserdampf bzw. 70% Lachgas nachzuweisen.Schlußfolgerung. Alle Volumenmeßsysteme wiesen eine ausreichend klinische Genauigkeit in den Bereichen auf, in denen gewöhnlich Erwachsenen während einer Allgmeinnarkose beatmet werden [with intermittent positive-pressure ventilation] (>5 L/min), unabhängig davon ob Luft, wasserdampfgesät-tigte Luft oder eine Lachgas/Sauerstoffmischung verwendet wird.
Resumen
Objetivo. El objetivo de este estudio fue determinar la precisión de 5 ventilómetros de tipo aspa rotatoria o turbina (fdE Magtrak Respiratory Monitor, fdE Haloscale Standard Wright Respirometer, Micro Medical Pocket Monitor II, and Ohmeda 5400 and 5410 Volume Monitors), los que son comercializados como apropiados para medir volumen de gas espirado en pacientes adultos anestesiados.Metodos. Los dispositivos fueron examinados para determinar su precisión mediante ventilación simulada, con valores entre 2.4 y 15 L/min con tres mezclas de gases: aire, aire saturado con vapor de agua y óxido nitroso/oxígeno (70:30).Resultados. En el rango usual de ventilación minuto para adultos bajo anestesia general con ventilación a presión positiva intermitente (5 a 12 L/min), todos los dispositivos fueron en promedio precisos dentro de ± 12%. Para las lecturas de volumen minuto más bajas (2.4 L/min) todos los dispositivos excepto el Pocket Monitor tendieron a entregar lecturas menores. La saturación con vapor de agua o la introducción de 70% de óxido nitroso no resultaron en diferencias significativas, excepto en ambos ventilómetros Ohmeda con flujos bajo 4 L/min.Conclusiones. Todos los monitores demostraron razonable precisión clínica en el rango usual de ventilación minuto para adultos bajo anestesia general [with intermittent positive-pressure ventilation] (>5 L/min), al ser usados para medir aire, aire saturado con vapor de agua, y mezclas de oxígeno y óxido nitroso.
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Ilsley, A.H., Hart, J.D., Withers, R.T. et al. Evaluation of five small turbine-type respirometers used in adult anesthesia. J Clin Monitor Comput 9, 196–201 (1993). https://doi.org/10.1007/BF01617028
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF01617028