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33. Prozesse des perioperativen Risikos aus der Sicht des Anaesthesisten

Perioperative risks from the view of the anesthesiologist

  • B. Wissenschaftliches Programm
  • I. Hauptthemen E. Perioperatives Risiko — Kontroversen zur Pathogenese
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Langenbecks Archiv für Chirurgie Aims and scope Submit manuscript

Summary

Nearly all of the pharmaceutical preparations that are used for anesthesia can release histamine. Hl and HZ receptor blockades are recommended for the following groups of patients at risk: 1)Patients who show hypersensitivity to i.v. administered medications and radiological contrast media. 2) Patients with risk factors in their case histories, e.g., atopy, previous cardiac and/or pulmonary damage, and an age of over 70 years. 3) Conditions with a pathological increase in the plasma histamine level. Such conditions include (a) polytrauma, chronic kidney insufficiency, patients under radium irradiation treatment; (b) the exploration phase during a surgical procedure, more frequent blood transfusions, extracorporeal circulation, and Palacos implantation. 4) Chymopapain for chemonucleolysis.

Zusammenfassung

Nahezu alle Pharmaka, die zur Anaesthesie benutzt werden, können Histamin freisetzen. Für folgende Risikopatienten ist H1- und H2 Receptorblockade zu empfehlen: 1. Patienten, die eine Überempfindlichkeit gegen i. v. applizierte Medikamente und Röntgenkontrastmittel aufweisen. 2. Patienten mit Risikofaktoren in der Anamnese z. B. Atopie, kardiale und/oder pulmonale Vorschädigungen und älter als 70 Jahre. 3. Situationen mit pathologisch erhöhtem Plasmahistamin. Hierzu gehören: a) Polytrauma, chronische Niereninsuffizienz, Patienten unter Radiumbestrahlung. b) Explorationsphase während des chirurgischen Eingriffes, vermehrte Bluttransfusionen, extracorporaler Kreislauf, Implantation von Palacos. 4. Chymopapain zur Chemonukleolyse.

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Mit Unterstützung durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft (Lo 199/14-2)

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Doenicke, A., Lorenz, W. 33. Prozesse des perioperativen Risikos aus der Sicht des Anaesthesisten. Langenbecks Arch Chiv 372, 217–225 (1987). https://doi.org/10.1007/BF01297817

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