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Alcoholics anonymous: The anatomy of a self help group

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Summary

1. 40 out of 45 A.A. groups in London co-operated by asking all members attending meetings during one week to complete a questionnaire — 306 questionnaires were returned. — 2. Males accounted for 81% of membership, females 19%. Mean age was 45.7 years. 58% were married, 19% single, 20% divorced or separated and 3% widowed. Present Social Class distribution was I (Upper) 9%, II — 26%, III — 50%, IV — 10%, V — 4%. Mean scores on the short scale of the Maudsley Personality Inventory were Neuroticism, 8.59 (significantly high) and Extraversion, 7.97 (not differing significantly from normals). — 3. Mean age at which drink “became a problem” was 28.5 years for men and 33.9 years for women (significantly older). Only 33% of members had not received hospital treatment for alcoholism. Mean duration of A.A. membership was 4 years. Mean duration of sobriety was 28.8 months but 42% had been sober for less than 6 months. 82% of members believed that their G.P.s knew of their alcoholism and 51%, their employers. — 4. The frequency of 23 consequences or accompaniments of excessive drinking is given. — 5. A.A. is to some extent an autonomous treatment facility which produces maintained sobriety, but a greater emphasis is needed on its possibly larger and more unique role as a supportive fellowship for the relapsing alcoholic, and as an organisation supplementary rather than alternative to hospital care. — 6. The question of who goes to A.A. can in part be answered by saying that the person who affiliates is able to identify with a clear-cut but partly fantasy-based image, which also serves a vital function in excluding the person who would threaten the group's homogeneity.

Résumé

40 des 45 groupes d'A.A. de Londres ont collaboré à l'enquête faite auprès de tous les membres qui durant une semaine prirent part aux réunions de groupes. 306 questionnaires furent renvoyés. — Les membres se composaient de 81% d'hommes et 19% de femmes. L'âge moyen était de 45,7 ans. 58% étaient mariés, 19% célibataires, 20% divorcés ou séparés, 3% veufs. 9% appartenaient à la classe sociale supérieure (I), 26% à la classe II, 50% à la classe III, 10% à la classe IV, 4% à la classe V. Les valeurs moyennes en ce qui concerne le questionnaire personnel Maudsley étaient de 8,59 pour le névrotisme (augmentation notoire) et de 7,97 pour l'extraversion (pas de différence significative avec la norme). — La boisson devenait un problème pour l'âge moyen, soit 28,5 ans chez les hommes et 33,9 ans chez les femmes (différence d'âge importante). 33% seulement des membres n'avaient pas été traités en clinique pour alcoolisme. La durée moyenne d'appartenance aux A.A. était de 4 ans. La durée moyenne d'abstinence était de 28,8 mois; toutefois 42% étaient abstinents depuis moins de 6 mois. 82% des nouveaux membres supposaient que leurs médecins de famille étaient au courant de leur alcoolisme; 51% pensaient la même chose des leurs employeurs. On indique le taux de fréquence de 23 de phénomènes concomitants ou secondaires à l'abus d'alcool. Les A.A. sont jusqu'à un certain point un moyen autonome de traitement qui peut favoriser des abstinences de longue durée; cette organisation mérite d'être prise particulièrement en considération pour le soutien qu'elle peut apporter à l'alcoolique qui rechute. Elle complète le traitement en clinique et n'est pas une alternative de celui ci. — Quant à savoir qui va aux A.A., on peut dire que la personne qui se rend à cette association s'identifie à une image modèle clairement définie, mais partiellement fantasmagorique. Ce modèle sert également à l'exclusion des personnes qui pourraient ébranler l'homogénéité du groupe.

Zusammenfassung

40 von 45 Gruppen der Alcoholics anonymous aus London arbeiteten bei einer Umfrage an alle Mitglieder mit, welche während einer Woche an den Gruppenzusammenkünften teilnahmen. 306 Fragebogen wurden zurückgesandt. — Die Mitglieder bestanden zu 81% aus Männern, zu 19% aus Frauen. Das mittlere Alter war 45,7 Jahre. 58% waren verheiratet, 19% ledig, 20% geschieden oder getrennt lebend und 3% verwitwet. 9% gehörten der oberen Sozialklasse (I) an, 26% der Klasse II, 50% zu III, 10% zu IV, 4% zu V. Die mittleren Werte für den Maudsley-Persönlichkeitsfragebogen lagen bei 8,59 für Neurotizismus (signifikant erhöht) und 7,97 für Extraversion (kein signifikanter Unterschied zur Norm). — Das Trinken wurde zum Problem bei einem mittleren Alter, welches für Männer bei 28,5 Jahren, für Frauen bei 33,9 Jahren lag (signifikanter Altersunterschied). Nur 33% der Mitglieder hatten keine Krankenhausbehandlung wegen Alkoholismus gehabt. Die mittlere Dauer der Zugehörigkeit zu A.A. betrug 4 Jahre. Die mittlere Dauer der Abstinenz lag bei 28,8 Monaten; jedoch waren 42% weniger als 6 Monate abstinent gewesen. 82% der Mitglieder nahmen an, daß ihre Hausärzte von ihrem Alkoholismus wüßten; 51% glaubten dasselbe von ihren Arbeitgebern. — Es werden die Häufigkeitswerte für 23 Folgeoder Begleiterscheinungen exzessiven Trinkens angegeben. — A.A. stellt bis zu einem gewissen Grade eine autonome Behandlungsmöglichkeit dar, welche langfristige Abstinenzen bewirken kann; diese Organisation verdient besondere Beachtung wegen der Unterstützungen, die sie dem rückfälligen Alkoholiker geben kann. Sie ergänzt die Krankenhausbehandlung und bildet keine Alternative zu dieser. — Man kann die Frage, wer zu A.A. gehe, teilweise damit beantworten, daß der Mensch, welcher sich in diese Organisation begibt, eine Identifikation mit einem klar bestimmten, teilweise jedoch phantasiegetragenen Leitbild leistet. Dieses Leitbild dient zugleich dem Ausschluß solcher Personen, welche die Homogenität der Gruppe erschüttern könnten.

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References

  • Bill, C.: The growth and effectiveness of Alcoholics Anonymous in a Southwestern City, 1945–1962. Quart. J. Stud. Alc.26, 279 (1965).

    Google Scholar 

  • Bohince, E. A., and A. C.Orensteen: An evaluation of the services and program or the Minneapolis Chapter of Alcoholics Anonymous. Abstract Archive of the Alcoholic Literature prepared by. Quart. J. Stud. Alc. 6119 (1950).

  • Cooper, J., andH. G. Maule: Problems of drinking: an enquiry among members of Alcoholics Anonymous. Brit. J. Addiction58, 45 (1962).

    Google Scholar 

  • Davies, D. L.: Normal drinking in recovered alcohol addicts. Quart. J. Stud. Alc.23, 94 (1962).

    Google Scholar 

  • —,M. Shepherd, andE. Myers: The two-year's prognosis of 50 alcohol addicts after treatment in hospital. Quart. J. Stud. Alc.17, 485 (1956).

    Google Scholar 

  • Edwards, G.: Controlled trial of hypnosis in the treatment of alcohol addiction with an analysis of factors affecting treatment outcome. Quart. J. Stud. Alc. To be published (1966).

  • —,C. Hensman, A. Hawker, andV. Williamson: Who Goes to Alcoholics Anonymous? Lancet11, 382 (1966).

    Google Scholar 

  • Eysenck, H. J.: Manual of the Maudsley Personality Inventory. London: London University Press (1959).

    Google Scholar 

  • Flaherty, J. A., H. T. McGuire, andR. L. Gatski: The psychodynamic of the “dry drunk”. Amer. J. Psychiat.112, 460 (1955).

    Google Scholar 

  • Freud, S.: Group psychology and the analysis of the ego. English transl. byJames Strachey, in: Complete works of Sigmund Freud, vol 18. London: Hogarth Press (1921).

    Google Scholar 

  • General Register Office: Classification of occupations. London: H. M. Stationery Office 1960.

    Google Scholar 

  • Glatt, M. M.: Drinking habits of English (middle class) alcoholics. Acta Psych. Scand.37, 88 (1961).

    Google Scholar 

  • Hare, E. H., andG. K. Shaw: Mental health on a new housing estate. Maudsley Monograph 12. London: Oxford Univ. Press (1965).

    Google Scholar 

  • Jellinek, E. M.: Phases in the drinking history of alcoholics. Analysis of a survey conducted by the official organ of Alcoholics Anonymous. Quart. J. Stud. Alc.7, 1 (1946).

    Google Scholar 

  • —: The disease concept of alcoholism. New Haven and Connecticut: Hillhouse Press (1960).

    Google Scholar 

  • Kendell, R. E.: Normal drinking by former alcohol addicts. Quart. J. Stud. Alc.26, 247 (1965).

    Google Scholar 

  • -, and M. C.Staton: The fate of untreated alcoholics. Quart. J. Stud. Alc. In Press.

  • Parr, D.: Alcoholism in general practice. Brit. J. Addiction54, 25 (1957).

    Google Scholar 

  • —: Offences of drunkenness in the London area: a pilot study. Brit. J. Criminol3, 272 (1962).

    Google Scholar 

  • Ritchie, O. W.: A socio-historical survey of Alcoholics Anonymous. Quart. J. Stud. Alc.9, 119 (1948).

    Google Scholar 

  • Seiden, R. H.: The use of Alcoholics Anonymous members in research on alcoholism. Quart. J. Stud. Alc.21, 506 (1961).

    Google Scholar 

  • Stengel, E., andN. G. Cook: Attempted suicide, its social significance and effects. London: Chapman and Hall 1958.

    Google Scholar 

  • Straus, R., andS. D. Bacon: Alcoholism and social stability. A study occupational integration in 2,023 male clinic patients. Quart. J. Stud. Alc.12, 231 (1951).

    Google Scholar 

  • Vallance, M.: A two-year follow-up study of patients admitted to the psychiatric department of a general hospital. Brit. J. Psychiat.111, 348 (1965).

    Google Scholar 

  • World Health Organisation: Tech. Rep. Wld. Hlth. Org. 42 (1951).

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Edwards, G., Hensman, C., Hawker, A. et al. Alcoholics anonymous: The anatomy of a self help group. Soc Psychiatry 1, 195–204 (1967). https://doi.org/10.1007/BF00578954

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