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Autoimmunity in psoriasis

Relation of disease activity and forms of psoriasis to immunofluorescence findings

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Summary

Immunofluorescence (IF) studies using the test providing information on the reactivity of stratum corneum (SC) antibodies and their in vivo binding have been performed in 193 cases of psoriasis and 89 cases with other dermatoses. It has been shown that:

  1. 1.

    Essentially all fully developed, active psoriatic lesions had IgG deposits in the stratum corneum at the sites of the SC antigen, presumably due to in vivo binding of SC antibodies.

  2. 2.

    In various forms of psoriasis SC antigen sites appeared to be completely or almost completely satured with in vivo deposits of IgG as seen in tests with SC antibodies.

  3. 3.

    In most but not all lesions complement components C3 and/or C4 was found in a comparable pattern in the SC, especially when multiple specimens of single cases were studied. Partial or complete saturation of the SC antigen could be observed by the performance of complement indirect IF tests for SC antibodies in such specimens.

  4. 4.

    In lesions with typical histology of psoriasis the above-mentioned immunologic characteristics appeared to be a constant finding. However, in specimens of recent lesions which had not yet developed typical histology a proportion (2 of 17) were negative both for IgG and complement deposits.

    In receding lesions weak deposits of IgG were present only in a few specimens and complement deposits were as a rule negative.

  5. 5.

    cIn a group of 89 control specimens of other dermatoses only occasional cases gave the psoriasiform IF pattern, but about 30% of the specimens gave positive reactions in the SC though these were usually of a different pattern.

Zusammenfassung

Immunofluorescenz(IF)-Untersuchungen mittels der Methode, die die Feststellung von Stratum corneum Antikörper im Serum und ihre in vivo-Fixierung ermöglicht, wurden bei 193 Psoriasis-Fällen und 89 Kontrollpersonen durchgeführt. Es wurde nachgewiesen, daß:

  1. 1.

    Im allgemeinen alle völlig entwickelten, aktiven Psoriasisläsionen IgG-Ablagerungen im Stratum corneum an den Antigenseiten, angeblich in Folge ihrer in vivo-Fixierung, enthalten.

  2. 2.

    In verschiedenen Psoriasisabarten waren die Antigenseiten des Stratum corneum völlig oder fast völlig von in vivo-fixierten IgG-Ablagerungen gesättigt, was man im Vergleich mit der Intensität der in vitro-Reaktion mit SC-Antikörpern aufzeigen konnte.

  3. 3.

    In der Mehrheit, aber nicht in allen Hautveränderungen waren die Komponente 3 und 5 des Komplements in vivo-fixiert und hatten ein gleiches IF Pattern wie IgG, besonders wenn man mehrere Biopsien in einzelnen Fällen durchführte. Eine teilweise oder komplette Sättigung konnte im Vergleich mit der Intensität der in vitro-Komplement-Reaktion festgestellt werden.

  4. 4.

    In allen Hautveränderungen mit typischem histologischem Bild von Psoriasis waren die IF-Befunde charakteristisch. Jedoch in manchen sehr frühen Psoriasisläsionen mit noch nicht gänzlich charakteristischem histologischem Bild wurden weder IgG noch Komplement festgestellt (in 2 von 17 Fällen).In zurücktretenden Läsionen waren schwache IgG-Ablagerungen nur in einzelnen Biopsien vorhanden und das Komplement war in der Regel nicht feststellbar.

  5. 5.

    In der Kontrollgruppe von 89 Fällen hatten nur einzelne Biopsien das psoriasis-ähnliche IF-Pattern, jedoch in ungefähr 30% der Biopsien wurden manche Ablagerungen im Stratum corneum festgestellt, obwohl sie ein unterschiedliches IF-Muster hatten.

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This study was supported by grants from the Polish Academy of Sciences No. 10.5 and the Summerhill Foundation.

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Jablonska, S., Chorzelski, T.P., Beutner, E.H. et al. Autoimmunity in psoriasis. Arch Dermatol Res 261, 135–146 (1978). https://doi.org/10.1007/BF00447158

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF00447158

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