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Summary

117 cases of treated supracondylaric humerus fractures in children of the Orthopedic University Clinic in Munich, whereof 17% were complicated by paralysis, are reported. The 17 re-examined cases showed a successful healing without consequences. The importance of an immediate conservative or operative reposition and stable fixation of the fragments was pointed out as well as the early electrogymnastic treatment for a soon recovery of the conductibility of the nerves, and to avoid a fast proceeding simple myatrophy. A new technic for plaster dressing modified and successfully used in our clinic is shown in details. An electromyographic examination to determin the degree of the disturbance of the nerves as well as the prognosis, has proved itself to be very commendable.

The classification of a certain type of dislocation to the particular confounded nerves seems to be only justified with the radialis nerve.

The necessity of an exact documentation of the primary neurological status is also pointed out.

Résumé

On nous rapporte que de 117 fractures de l'Humérus suscondyliennes enfantines soignées à la Clinique de l'Université à Munich qui ont en des complications de paralysie de 17%. Les 17 cas diagnostiqués par la suite, sont complètement guéris. Il a été spécifié d'une reposition conservative ou opérative immédiate et d'une fixation stable de fragments de fractures et spécifié d'un traitement électrogymnastique à bientôt et sous peine d'une amyotrophie simple. Sur de bons résultats observés chez nous modification de technique de pansement de plâtre on a répondu. L'exécution d'un examin médical électromyographique comme moyen d'aide pour juger le degré de lésions des nerfs et ainsi que le prognostique se sont déclarés comme favorables.

L'adjoint d'un certain type du disloquement ne semble être justifié qu'auprès du nerf radialis lésé.

C'est indiqué aussi à la nécessité d'une documentation exacte de la constatation primaire neurologique.

Zusammenfassung

Es wird von 117 in der Orthopädischen Klinik München behandelten suprakondylären kindlichen Humerusfrakturen berichtet, die in 17% durch Lähmungen kompliziert waren. Die 17 nachuntersuchten Fälle sind folgenlos ausgeheilt. Es wurde auf die Bedeutung einer sofortigen konservativen oder operativen Reposition und stabilen Fixation der Frakturfragmente hingewiesen und auf die Bedeutung einer frühzeitigen elektrogymnastischen Behandlung für die schnelle Erholung der Nervenleitfähigkeit und zur Vermeidung der schnell fortschreitenden Muskelatrophie.

Auf eine sich bei uns bewährte modifizierte Gipsverbandstechnik wird näher eingegangen. Die Durchführung einer elektromyographischen Untersuchung als wertvolles Hilfsmittel zur Beurteilung der Schwere der Nervenstörung und damit auch der Prognose hat sich als günstig erwiesen.

Die Zuordnung eines gewissen Dislokationstyps zu den einzelnen betroffenen Nerven scheint nur beim N. radialis berechtigt zu sein.

Es wird auch auf die Notwendigkeit einer exakten Dokumentierung des neurologischen Ausgangsbefundes hingewiesen.

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Hördegen, K.M. Neurologische Komplikationen bei kindlichen suprakondylären Humerusfrakturen. Arch orthop Unfall-Chir 68, 294–307 (1970). https://doi.org/10.1007/BF00416303

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