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Revaskularisation frischer homologer knochentransplantate in der diaphyse des röhrenknochens beim hund

The revascularisation of fresh homologous bone grafts in the diaphysis of long bones in dogs

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Summary

In two series each 5 × 2 grown up mongrel dogs we studied the healing process of fresh concellous and cortical homografts in a defect made in the diaphysis of the radius bone. The experiments cover microangiographical and histological weekly controle in the first 6 weeks after transplantation. The results demonstrate that the fresh concellous homografts have a good revascularisation and produce early new bone in the first week. The revascularisation of the cortical grafts is delayed. The immun reaction, which beginns after two weeks, is in concellous bone graft more vigorous than in the cortical graft. The reaction leads to vascular disruption prior to the degenerative and necrotic changes of the tissue cells in the grafts including the new bone formation. After overcoming the immun reaction the 2nd or the so called inductive phase of new bone formation starts. The integration of cortical grafts in the host bone is much slower than in concellous bone graft.

The vigorous immun reaction followed by the avascular interval in the concellous homografts between the second and third week must be considered as a dangerous critical phase when using homografts in the clinic. Because of the less cell concentration in the cortical homografts there is less immun reaction. Revascularisation in cortical homografts is slow and consequently there is a delayed incorporation of the grafts in the clinical use.

Zusammenfassung

An 2 Serien von je 5 × 2 ausgewachsenen Bastardhunden wurde die Einheilung homologer Spongiosa und homologer Corticalis in einen Defekt der Diaphyse des Radius untersucht. Die Untersuchungen erstreckten sich auf die mikroangiographische und histologische Verlaufskontrolle der Einheilung innerhalb der ersten 6 Wochen. Die Ergebnisse zeigen, daß die homologe Spongiosa bereits innerhalb der ersten Woche voll revaskularisiert wird, während die Vaskularisation corticaler Transplantate enorm verzögert ist. Die Immunreaktion, die zwischen der 2. bis 3. Woche einsetzt, ist in dem spongiösen Transplantat wesentlich heftiger als im corticalen Transplantat und führt letztlich zum vollständigen vaskulären und zellulären Untergang des Transplantates. Nach Überwindung der Immunreaktion setzt eine 2. induktive Phase der Knochenneubildung ein, über die das Transplantat schließlich vollständig in den Wirtsknochen integriert wird. Der Einbau corticaler Transplantate verläuft im Vergleich zu dem Einbau spongiöser Transplantate wesentlich verzögert.

Die starke Immunreaktion mit vorübergehender Avaskularität des spongiösen Transplantates nach 2 bis 3 Wochen muß nach den experimentellen Ergebnissen als eine kritische Phase der Einheilung homologer Spongiosa bei klinischer Anwendung angesehen werden. Bei corticalen Transplantaten steht der infolge geringen Zellgehaltes verminderten Immunreaktion die verzögerte Vaskularisation und damit der verzögerte Einbau bei klinischer Anwendung entgegen.

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Dambe, L.T., Saur, K. & Schweiberer, L. Revaskularisation frischer homologer knochentransplantate in der diaphyse des röhrenknochens beim hund. Arch. Orth. Traum. Surg. 92, 35–45 (1978). https://doi.org/10.1007/BF00381638

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/BF00381638

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