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Frequency of metachronous polyps and adenocarcinoma in the interposed colon after esophagectomy in adults

Protocol of a systematic review

Häufigkeit von metachronen Polypen und Adenokarzinomen in Koloninterponaten nach Ösophagektomie bei Erwachsenen

Protokoll eines systematischen Reviews

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coloproctology Aims and scope

Abstract

Colon interposition counts among the most common techniques for reconstruction of the intestinal passage after esophagectomy. Data on metachronous mucosal pathologies such as adenoma and adenocarcinoma in the literature are weak, and no systematic reviews or meta-analyses exist. The planned analysis aims to assess the frequency of polyp growth and/or development of adenocarcinoma in adult colon interposition patients. Therefore, a systematic review will be conducted in accordance with the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-analyses (PRISMA) guidelines in the following databases: Medline/PubMed, Science Direct, Cochrane database for randomized trials (CENTRAL), Bayerische Staatsbibliothek München, Library of the University Hospital Regensburg, Germany, Library of the Charité, University Hospital Berlin. All studies (randomized and non-randomized, case series, case reports) reporting on adult patients with colon interposition for reconstruction of the intestinal passage after esophagectomy for benign (e. g., Boerhaave syndrome, trauma, corrosive injury) or malignant reasons (esophageal cancer) are eligible for data analysis. Randomized and non-randomized studies will be included into the qualitative analysis. The review protocol and the systematic review itself are constructed in accordance with the PRISMA statement and the recommendations of the Cochrane Handbook for systematic reviews. This systematic review protocol is registered with the PROSPERO International Prospective Register of Systematic Reviews (http://www.crd.york.ac.uk/prospero) as CRD42017082144.

Zusammenfassung

Die Koloninterposition zählt zu den häufigsten Techniken zur Rekonstruktion der intestinalen Passage nach Ösophagusresektion. Die Datenlage hinsichtlich metachroner mukosaler Intervallläsionen wie Adenomen und Karzinomen ist schwach. Gegenwärtig existieren keine systematischen Reviews bzw. Metaanalysen zu diesem Thema. Die geplante Analyse wird mit der Zielsetzung durchgeführt, die Häufigkeit von Polypen- und Karzinomwachstum in Koloninterponaten erwachsener Patienten zu bestimmen. Hierzu erfolgt ein systematisches Review nach den Maßgaben der Preferred-Reporting-Items-for-Systematic-Reviews-and-Meta-analyses(PRISMA)-Richtlinien in den folgenden Datenbanken: Medline/PubMed, Science Direct, Cochrane Database for Randomized Trials (CENTRAL), Bayerische Staatsbibliothek München, Bibliothek des Universitätsklinikums Regensburg, Deutschland, Bibliothek der Charité – Universitätsmedizin Berlin. Alle Studien (randomisiert und nichtrandomisiert, Fallserien, Fallberichte), die über erwachsene Patienten berichten, bei denen die intestinale Passage nach Ösophagektomie bei maligner (Ösophaguskarzinom) oder benigner Grunderkrankung (z. B. Boerhaave-Syndrom, Trauma, Verätzung) durch ein Koloninterponat rekonstruiert worden ist, werden in die Untersuchung eingeschlossen. Es folgt die qualitative Analyse randomisierter und nichtrandomisierter Studien. Das Review-Protokoll und das systematische Review selbst sind nach den Empfehlungen des PRISMA-Statements und des Cochrane Handbook for systematic reviews geplant und angelegt. Das Review-Protokoll ist im PROSPERO International Prospective Register of Systematic Reviews (http://www.crd.york.ac.uk/prospero) mit der Identifikationsnummer CRD42017082144 registriert.

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Correspondence to M. Sohn.

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M. Sohn, A. Agha, E. Trum, C. Moser, I. Iesalnieks, F. Gundling, F. Aigner, and P. Ritschl declare that they have no competing interests.

This article does not contain any studies with human participants or animals performed by any of the authors.

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Sohn, M., Agha, A., Trum, E. et al. Frequency of metachronous polyps and adenocarcinoma in the interposed colon after esophagectomy in adults. coloproctology 40, 349–351 (2018). https://doi.org/10.1007/s00053-018-0280-6

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00053-018-0280-6

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