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Acta neurovegetativa

, Volume 25, Issue 4, pp 589–606 | Cite as

Cutaneous patterns of sympathetic activity in clinical abnormalities of the musculoskeletal system

  • Irvin M. Korr
  • Harry M. Wright
  • John A. Chace
Article

Summary

  1. 1.

    These studies on 130 patients have been concerned with topographical patterns of sudomotor activity associated with known musculoskeletal disturbances, myofascial stresses and pain syndromes.

     
  2. 2.

    The method employed for measuring sudomotor activity, as an indicator of regional variations in sympathetic activity, was that of recording the electrical resistance of the skin (ESR). Radiographic, electromyographic and palpatory examinations, as well as other conventional clinical methods, were used in the evaluation of the musculoskeletal disturbances.

     
  3. 3.

    The observations frequently showed the presence of regional and segmental patterns of low electrical skin resistance (LRA) in areas of referred pain and dermatomes segmentally related to the musculoskeletal disturbances or myofascial stresses.

     
  4. 4.

    These patterns of altered electrical skin resistance appear to reflect enduring changes in the patterns of sympathetic activity associated with musculoskeletal disturbances of clinical origin.

     
  5. 5.

    These studies suggest that the patterns of aberrant areas of sudomotor and vasomotor activity, which we have previously described in apparently normal subjects, may reflect subclinical and asymptomatic sources of afferent bombardment, over selected dorsal roots, or of direct irritation of nerve fibers or ganglion cells. That is, the altered patterns of sympathetic activity appear to be either reflex manifestations of changes in sensory input arising in nerve endings and receptors in the musculoskeletal tessues or the effects of direct insults to nerve fibers (or ganglion cells) or a combination of both.

     

Keywords

Ganglion Cell Aires Sympathetic Activity Cutaneous Pattern Vasomotor Activity 

Zusammenfassung

  1. 1.

    130 Kranke wurden mittels topographischer Zeichen der Aktivität der Schweißabsonderung im Hinblick auf diagnostizierte Veränderungen der Muskulatur und des Skelettes, myofascialen Stress und Schmerzsyndrome untersucht.

     
  2. 2.

    Die Registrierung des elektrischen Hautwiderstandes wurde verwendet, um die Aktivität der Schweißabsonderung zu messen und um die örtlichen Variationen der Aktivität der sympathischen Nerven zu erkennen. Radiographische, elektrographische Prüfungen und die Palpation sowie die gangbaren klinischen Untersuchungsmethoden wurden herangezogen, um die Veränderung der Muskulatur und des Skelettes abzuschätzen.

     
  3. 3.

    Oft erbrachten diese Untersuchungen regionäre oder segmentäre Zeichen eines verminderten Widerstandes in den Hautarealen und in den Dermatomen in segmentaler Relation zu den bestehenden Schmerzen und zu den Veränderungen der Muskulatur-und des Skelettes oder den myofascialen Störungen.

     
  4. 4.

    Diese Zeichen einer abweichenden Resistenz scheinen dauernde Modifikationen der sympathischen Aktivität in Verbindung mit den Veränderungen der muskulatur und des Skelettes widerzuspiegeln.

     
  5. 5.

    Diese Studien machen es glaubhaft, daß die Zeichen aberranter Areale von sudo=und vasomotorischer Funktion, welche wir früher bei offenkundig normalen Individuen beschrieben, von der Reizung der nervösen Fasern oder der Ganglienzellen herrühren. Dabei müssen diese Individuen keinerlei andere klinische Merkmale anderswo als Ursache afferenter Entladungen auf dem Weg bestimmter hinterer Wurzeln zeigen. Das heißt, daß die Zeichen einer Alteration der sympathischen Aktivität einer reflexen Manifestation einer Wegänderung der afferenten sensorischen Entladung zu entsprechen scheinen, die von den nervösen Endigungen und den Rezeptoren in der Muskulatur und dem Knochengewebe ausgeht oder den Effekt eines Nerventraumis (oder eines solchen der Ganglienzellen) bzw. einer Kombination von beidem entspricht.

     

Résumé

  1. 1.

    Cent trente malades ont été examinés à l'égard de dessins topographiques de l'activité sudomotrice en relation avec des désordres musculosquelettiques diagnostiqués, des stress myofasciaux et des syndromes douloureux.

     
  2. 2.

    L'enregistrement de la résistance électrique de la peau était employé pour mesurer l'activité sudomotrice, et pour reconnaître des variations régionales de l'activité des nerfs sympathiques. Des examens radiographiques, électromyographiques et la palpation étaient utilisés en plus des méthodes cliniques ordinaires pour évaluer les désordres musculosquelettiques.

     
  3. 3.

    Souvent ces examens révélaient des dessins régionaux ou segmentaires de basse résistance dans les aires dermiques et dans les dermatomes en relation segmentaire avec la douleur de référence et avec les désordres musculosquelettiques ou myofasciaux.

     
  4. 4.

    Ces dessins d'une résistance aberrante semblent refléter des modifications durables de la répartition de l'activité sympathique en relation avec des troubles musculosquelettiques.

     
  5. 5.

    Ces études suggèrent que les aires aberrantes des fonctions sudomotrices et vasomotrices que nous avons préalablement décrites chez des individus apparemment normaux ne présentant pas ailleurs aucun autre symptôme clinique peuvent avoir comme origine des salves d'influx afférents cheminant par des racines postérieures définies, ou provenant de l'irritation de fibres nerveuses ou de cellules ganglionnaire. C'est-à-dire, les dessins altérés de l'activité sympathique semblent correspondre à une manifestation réflexe d'un changement de cheminement de décharges sensorielles afférentes partant des terminaisons nerveuses et des récepteurs dans les tissus musculosquelettiques ou être l'effet d'un traumatisme de fibres nerveuses (ou des cellules ganglionnaires) ou une combinaison des deux.

     

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Copyright information

© Springer-Verlag 1964

Authors and Affiliations

  • Irvin M. Korr
    • 1
  • Harry M. Wright
    • 1
  • John A. Chace
    • 1
  1. 1.Department of PhysiologyKirksville College of Osteopathy and SurgeryKirksvilleUSA

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