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Factors responsible for dermally induced epidermal hyperplasia

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Summary

The secondary epidermal hyperplasia seen over some dermal lesions can be experimentally induced in the guinea pig by the intracutaneous injection of carrageenan. This paper documents experiments directed to determining the factors that cause this epidermal reaction. Indomethacin, aspirin and polyphloretin phosphate were found to block the epidermal thickening. “Non inflammatory” stretching of the skin induced by a silastic implant caused an increase in the germinative population but no sustained epidermal hyperplasia. Rubbing into the skin a rubefacient cream produced more epidermal hyperplasia than did the base cream alone.

It is suggested that the secondary epidermal hyperplasia from dermal abnormalities is multifactorial in its causation but that prostaglandin release might be involved and that increased blood flow may also play a role.

Zusammenfassung

Die Entwicklung einer epidermalen Hyperplasie, die klinisch über einigen Hautläsionen beobachtet wurde, kann experimentell beim Meerschweinchen durch intracutane Injektion von Carrageem induziert werden.

Diese Arbeit befaßt sich mit Experimenten, die Faktoren betreffen, die solche epidermale Reaktion hervorrufen. Indomethazin, Aspirin und Polyphloretinphosphat hemmen diese epidermale Hyperplastie. Eine Inplantation von Silikon-Material, welches zu einer nicht entzündlichen Volumenvermehrung der Haut führt, verursacht eine Vermehrung der germinativen Zellen, führt aber nicht zu einer anhaltenden epidermalen Hyperplasie. Rubefacientien, die in Cremegrundlage in die Haut eingerieben wurden, führen zu einer stärkeren epidermalen Hyperplasie als die Creme allein. Es wird angenommen, daß die sekundäre epidermale Hyperplasie multifaktorielle Gründe hat, und die Prostaglandinfreisetzung an diesem Prozeß beteiligt ist und ein vermehrter Blutdurchfluß auch eine Rolle spielt.

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Francis, A.-., Marks, R. Factors responsible for dermally induced epidermal hyperplasia. Arch. Derm. Res. 258, 275–280 (1977). https://doi.org/10.1007/BF00561130

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Keywords

  • Public Health
  • Phosphate
  • Blood Flow
  • Aspirin
  • Prostaglandin