Abstract
We report a case of a young man with paroxysmal atrial fibrillation, in whom a characteristic coved-type Brugada pattern developed during catheter ablation performed under sedation with propofol. After immediate discontinuation of the propofol infusion, coved-type ST-segment elevation gradually resolved and no ventricular arrhythmias occurred. An ajmaline challenge failed to unmask a coved-type electrocardiogram and genetic testing was negative for ion channel mutations related to Brugada syndrome.
Zusammenfassung
Vorgestellt wird ein junger Patient mit paroxysmalem Vorhofflimmern, bei dem sich während der Katheterablation unter Propofol-Sedierung die für das Brugada-Syndrom charakteristische coved-type ST-Streckenhebung entwickelte. Nach sofortigem Abbruch der Propofol-Infusion bildete sich diese EKG-Veränderung allmählich zurück, und es traten keine ventrikulären Arrhythmien auf. Nach Ajmalin-Provokation kam es nicht zur Demaskierung einer coved-type ST-Streckenhebung, und die Genuntersuchung zeigte keine Ionenkanalmutationen mit Assoziation zum Brugada-Syndrom.
References
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The corresponding author states that there are no conflicts of interest.
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Richter, S., Brugada, P. Propofol-induced coved-type electrocardiogram during catheter ablation of paroxysmal atrial fibrillation. Herzschr. Elektrophys. 23, 56–58 (2012). https://doi.org/10.1007/s00399-011-0156-8
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DOI: https://doi.org/10.1007/s00399-011-0156-8