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Open reduction and internal fixation for intraarticular fracture of metacarpal head

Offene Reduktion und interne Fixation intraartikulärer Frakturen des Mittelhandkopfes

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Abstract

Intraarticular fracture of the metacarpophalangeal (MP) joint presents complex problems related to the sophisticated functional aspects of the hand. Injury to the metacarpal head may have a severe effect on hand function but few studies have investigated the management of this condition. In this study, we applied open reduction and internal fixation for the displaced fracture of the metacarpal head and report the clinical and radiographic outcomes of our experience. Thirteen patients (12 men, 1 woman; mean age 21 years) were included in this study, and medical records and radiographs were reviewed retrospectively. The average follow-up period was 12.5 months. Range of motion (ROM) and Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand (DASH) scores were analyzed, and functional results and serial radiographs were investigated for the maintenance of articular congruity and fracture union. The injured fingers were 5 long, 4 small, 2 ring, and 2 index. Five cases were fixed with K‑wires, 5 cases with headless screws, and 3 cases with screw and K‑wire. The average range of injured MP joint motion was 89°, total active range of motion (TAM) was 265°, and the average DASH score was 3.8 at the last follow-up. All patients showed fracture union on the radiographs and no patient showed significant articular surface incongruence or degenerative change. Open reduction and internal fixation of the metacarpal head fracture had favorable outcomes in our study. The authors suggest accurate reduction and stable fixation for better functional results in metacarpal head fractures.

Zusammenfassung

Bei der intraartikulären Fraktur des Metakarpophalangealgelenks treten komplexe Probleme auf, die auf die komplizierten funktionellen Aspekte der Hand zurückzuführen sind. Eine Verletzung des Mittelhandkopfes kann schwere Auswirkungen auf die Handfunktion haben, aber nur wenige Studien haben das Krankheitsmanagement für einen solchen Fall untersucht. In dieser Studie führten wir eine offene Reduktion und interne Fixation der dislozierten Mittelhandkopffraktur durch und berichten über die klinischen und radiologischen Ergebnisse aus eigener Erfahrung. Insgesamt 13 Patienten (12 Männer, 1 Frau; mittleres Alter: 21 Jahre) wurden in diese Studie eingeschlossen. Medizinische Befunde sowie Röntgenaufnahmen wurden retrospektiv bewertet. Der durchschnittliche Follow-up-Zeitraum betrug 12,5 Monate. Der Bewegungsumfang („range of motion“, ROM) und die DASH-Scores („disabilities of the arm, shoulder and hand“) wurden analysiert. Funktionelle Ergebnisse und fortlaufende Röntgenaufnahmen wurden hinsichtlich der Erhaltung der artikulären Kongruenz und Frakturheilung untersucht. Bei den verletzten Fingern handelte es sich um 5 Mittelfinger, 4 kleine Finger, 2 Ringfinger und 2 Zeigefinger. In 5 Fällen wurde eine Fixation mittels K‑Drähten durchgeführt, in 5 Fällen mittels kopfloser Schrauben und in 3 Fällen mit Schraube und K‑Draht. Die mittlere Spannweite des Bewegungsumfangs eines verletzten Metakarpophalangealgelenks betrug 89°, die des gesamten aktiven Bewegungsumfangs 265° und der durchschnittliche DASH-Score lag bei 3,8 beim letzten Follow-up. Alle Patienten zeigten auf den Röntgenaufnahmen eine Frakturheilung. Kein Patient hatte eine signifikante artikuläre Oberflächeninkongruenz oder eine degenerative Veränderung. Die offene Reduktion und interne Fixation einer Mittelhandkopffraktur zeigte in unserer Studie gute Ergebnisse. Die Autoren empfehlen eine präzise Reduktion und stabile Fixation, um bei der Versorgung von Mittelhandkopffrakturen bessere funktionelle Ergebnisse zu erzielen.

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Correspondence to Soo-Hong Han M.D..

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J.-K. Lee, Y.-G. Jo, J.-W. Kim, Y.S. Choi, and S.-H. Han declare that they have no competing interests. The authors alone are responsible for the content and writing of the paper.

This article does not contain any studies with human participants or animals performed by any of the authors. A positive ethical vote for the retrospective study was obtained.

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Lee, JK., Jo, YG., Kim, JW. et al. Open reduction and internal fixation for intraarticular fracture of metacarpal head. Orthopäde 46, 617–624 (2017). https://doi.org/10.1007/s00132-017-3392-8

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