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Body mass index, waist hip ratio, and waist circumference: which measure to classify obesity?

  • Section: International comparison of health determinants
  • Published:
Sozial- und Präventivmedizin/Social and Preventive Medicine

Summary

Objectives:

To determine the proportion of a representative population sample of adults in South Australia who have a body mass index (a measure of overall obesity) classified as normal or underweight, but who also have a waist circumference or waist hip ratio (measures of central obesity) that indicates obesity.

Methods:

A representative population sample of adults aged 18 years and over living in the north west region of Adelaide (n = 2523) were recruited to the study. Clinical measures of height, weight, waist and hip circumference were obtained and used to determine body mass index, waist hip ratio and waist circumference.

Results:

Among women with a normal body mass index, 19.0% had a high waist circumference (≥ 80 cm) and 8.5% had a high waist hip ratio (> 0.85). Among males with a normal body mass index, 3.4% had a high waist circumference (≥ 95 cm) and 0.1% had a high waist hip ratio (>1.0).

Conclusions:

Body mass index, waist hip ratio and waist circumference all have a role in the identification of those who are obese or overweight.

Zusammenfassung

Body-Mass-Index, Taille-Hüft-Quotient und Taillenumfang: welcher ist das richtige Mass für die Bestimmung von Þbergewicht?

Zielsetzung:

Die Bestimmung des Anteils an Erwachsenen in einer repräsentativen Bevölkerungsstichprobe in Südaustralien, die einen als normal oder untergewichtig geltenden Body- Mass-Index aufweisen (BMI, ein Mass zur Bestimmung von generellem übergewicht), aber gleichzeitig einen für Adipositas typischen Taillenumfang oder Taille-Hüft-Quotient (ein Mass der zentralen Adipositas) aufweisen.

Methoden:

Eine repräsentative Bevölkerungsstichprobe von Erwachsenen ab 18 Jahren, die im Nordwesten von Adelaide (n = 2523) lebt, wurde rekrutiert. Zur Bestimmung von BMI, Taille-Hüft-Quotient und Taillenumfang wurden Körpergrösse und -gewicht, Taillen- und Hüftumfang erfasst.

Ergebnisse:

Unter den Frauen mit normalem BMI hatten 19% einen grossen Taillenumfang (≥ 80 cm) und 8,5% hatten einen hohen Taille-Hüft-Quotient (> 0,85). Unter den Männern mit normalem BMI hatten 3,4% einen grossen Taillenumfang (≥ 95 cm) und 0,1% einen hohen Taille-Hüft-Quotient (> 1,0).

Schlussfolgerungen:

Alle Messgrössen, BMI, Taille-Hüft-Quotient und Taillenumfang müssen bei der Identifikation von übergewichtigen und adipösen Personen berücksichtigt werden.

Résumé

Indice de masse pondérale, rapport taille/hanche et circonférence de la taille: quelle est la bonne mesure de l’obésité?

Objectifs:

Déterminer la proportion d’un échantillon représentatif de la population adulte du sud de l’Australie ayant un indice de masse corporelle (IMC, une mesure de l’obésité générale) classé comme normal ou pas, mais qui ont aussi une circonférence de la taille ou un rapport taille/hanche (qui sont des mesures d’obésité centrale) compatibles avec une obésité.

Méthodes:

Un échantillon représentatif de la population adulte âgé de 18 ans et plus vivant dans la région Nord-Ouest d’Adélaide (n = 2523) a été recruté dans cette étude. Les mesures cliniques de la taille, du poids, la circonférence de la taille et des hanches ont été utilisées pour déterminer IMC et le rapport taille/hanche.

Résultats:

Parmi les femmes ayant un IMC normal, 19% avaient une circonférence de la taille élevée (≥ 80 cm) et 8,5% avaient un rapport taille/hanche élevé (> 0.85). Parmi les hommes ayant un IMC normal, 3,4% avaient une circonférence de la taille élevée (≥ 95 cm) et 0,1% avaient un rapport taille/hanche élevé (> 1).

Conclusions:

L’indice de masse corporelle, le rapport taille/ hanche et la circonférence de la taille jouent tous un rôle dans l’identification des personnes obèses ou ayant du surpoids.

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Correspondence to Tiffany Gill.

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Gill, T., Chittleborough, C., Taylor, A. et al. Body mass index, waist hip ratio, and waist circumference: which measure to classify obesity?. Soz Praventiv Med 48, 191–200 (2003). https://doi.org/10.1007/s00038-003-2055-1

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00038-003-2055-1

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